Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
TANGRAM - Revista de Educação Matemática
Início
About
About the Journal
Submissions
Template
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Políticas
Diretrizes
Diretrizes para autores
Diretrizes para avaliadores
Diretrizes para Editores
Edições
Current
Archives
Fontes/Indexadores
Indexers
Fontes de Divulgação
h5
Métricas
Estatísticas Fluxo Editorial
Announcements
Search
Portal de Periódicos UFGD
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 3 (2023)
Vol. 6 No. 3 (2023)
Published:
2023-09-30
Práticas , Pesquisa e Educação Matemática
Edvonete Souza de Alencar, Adriana Fátima de Souza Miola
1
Article
Interdisciplinarité et difficulté d’apprentissage des méthodes numériques en programmation
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.16950
Rahim Kouki, Soumaya Derragi
2-22
pdf (Français (Canada))
Estadística y probabilidad en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido estocástico
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17587
Angel Alsina, Ester Bosch
23-59
pdf (Español (España))
The Geometry of Origami: exploring Haga’s Theorem in a knowledge mobilization course
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17147
Carolina Yumi Lemos Ferreira Graciolli, Scucuglia Rodrigues da, Marcelo de Carvalho Borba
60-81
pdf (Português (Brasil))
Estruturalismo, Educação e Matemática
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17344
Antonio Sales
82-102
pdf (Português (Brasil))
Open an exercise to create possibilities for exploring cross-cutting themes in Mathematics classes
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17387
Edmilson Minoru Torisu, Ms
103-119
pdf (Português (Brasil))
Teaching Olympics, Inclusive Education and GeoGebra: a proposal for teaching Plane Geometry using Olympic Problems
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17410
Paulo Vitor da Silva Santiago, José Rogério Santana
120-141
pdf (Português (Brasil))
Scientific Initiation
Dialogando sobre Explorações Matemáticas e Literatura Infantil com crianças na Educação Infantil
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17516
Jonatha Daniel dos Santos, Sthefane Wendy Costa Ribeiro
142-166
pdf (Português (Brasil))
A educação matemática no contexto da educação escolar quilombola em dois levantamentos bibliográficos
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17530
Julio Cesar Valle, Isabela Blanco Maciel, Paula Mendes Tersariolli, André Rosenbaum Coelho
167-189
pdf (Português (Brasil))
Pedagogical Experiences
University Extension mobilizing mathematical ideas through pedagogical workshops
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17392
Lucélida de Fátima Maia da Costa, Dr. Júlio Fonseca, Eliomar Azevedo Guerreiro, Sr.
190-208
pdf (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Keywords
educational media
teacher training
flipped classroom
praxeology
instrumental genesis
profmat
book
statistics
gamification
teaching
learning
meaningful learning
geometry
bncc
function
literature review.
fractions
modeling
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read papers
Desarrollo histórico del concepto de volumen y su tratamiento en libros de texto colombianos
1115
Álgebra en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido algebraico
669
The Mathematics Teaching Itineraries Approach: Why? What for? And how to apply it in the classroom?
402
Report of experiences of stage in mathematics in elementary school using manipulable material
374
Conhecimento Matemático para o Ensino e MTSK: uma revisão de literatura
302
Preserved in:
Current Issue
Developed By
Open Journal Systems