Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
TANGRAM - Revista de Educação Matemática
Início
Current
Archives
Template
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal de Periódicos UFGD
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 3 (2023)
Vol. 6 No. 3 (2023)
Published:
2023-09-30
Práticas , Pesquisa e Educação Matemática
Edvonete Souza de Alencar, Adriana Fátima de Souza Miola
1
Article
Interdisciplinarité et difficulté d’apprentissage des méthodes numériques en programmation
Rahim Kouki, Soumaya Derragi
2-22
pdf (Français (Canada))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.16950
Estadística y probabilidad en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido estocástico
Angel Alsina, Ester Bosch
23-59
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17587
The Geometry of Origami: exploring Haga’s Theorem in a knowledge mobilization course
Carolina Yumi Lemos Ferreira Graciolli, Scucuglia Rodrigues da, Marcelo de Carvalho Borba
60-81
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17147
Estruturalismo, Educação e Matemática
Antonio Sales
82-102
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17344
Open an exercise to create possibilities for exploring cross-cutting themes in Mathematics classes
Edmilson Minoru Torisu, Ms
103-119
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17387
Teaching Olympics, Inclusive Education and GeoGebra: a proposal for teaching Plane Geometry using Olympic Problems
Paulo Vitor da Silva Santiago, José Rogério Santana
120-141
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17410
Scientific Initiation
Dialogando sobre Explorações Matemáticas e Literatura Infantil com crianças na Educação Infantil
Jonatha Daniel dos Santos, Sthefane Wendy Costa Ribeiro
142-166
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17516
A educação matemática no contexto da educação escolar quilombola em dois levantamentos bibliográficos
Julio Cesar Valle, Isabela Blanco Maciel, Paula Mendes Tersariolli, André Rosenbaum Coelho
167-189
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17530
Pedagogical Experiences
University Extension mobilizing mathematical ideas through pedagogical workshops
Lucélida de Fátima Maia da Costa, Dr. Júlio Fonseca, Eliomar Azevedo Guerreiro, Sr.
190-208
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17392
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read papers
Desarrollo histórico del concepto de volumen y su tratamiento en libros de texto colombianos
918
Álgebra en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido algebraico
541
The Mathematics Teaching Itineraries Approach: Why? What for? And how to apply it in the classroom?
367
O uso de histórias em quadrinhos para o ensino de Educação Financeira no ciclo de alfabetização
313
Report of experiences of stage in mathematics in elementary school using manipulable material
301
Preserved in: