Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
TANGRAM - Revista de Educação Matemática
Início
Current
Archives
Template
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal de Periódicos UFGD
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 4 (2024): .
Vol. 7 No. 4 (2024): .
.
Published:
2024-12-23
Apresentação
Adriana Fátima de Souza Miola; Cintia Melos do Santos , Elizabeth Matos Rocha
0 -1
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.19396
Article
Criterios de idoneidad epistémica sobre el área en el currículo chileno de Educación Primaria
Sofia Caviedes Barrera, Jocelyn Díaz Pallauta
2 - 24
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.17913
Mathematical Modeling and Autonomy: analysis of the actions of elementary school students when carrying out activities
Ronalti Walaci Santiago Martin, Rodolfo Eduardo Vertuan
25 - 49
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.18013
Sala de Aula Invertida na Formação Continuada de Professores que Ensinam Matemática: um estado da arte das produções científicas
The flipped classroom model in math teachers’ continuing education: revisiting scientific studies
Nadson Santos de Castro Junior, Claudinei de Camargo Sant’Ana, Irani Parolin Sant’Ana
50 - 70
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.18153
Construindo Conhecimento Coletivo: Comunidade de Prática na resolução de problemas matemáticos
Angélica da Fontoura Garcia Silva, Sandra Cristina Lopes, Ruy Cesar Pietropaolo
71 - 91
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.18471
GeoGebra-Ferramenta para Explorar Atividades Históricas sobre Números Figurados desde sua Representação Geométrica
Adriana de Bortoli, Edwin Jun Iassanori Yassunaga
92 - 111
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.18280
Múltiplos e divisores: Explorando estratégias lúdicas para avaliação diagnóstica de estudantes do 7º ano
Rasec Almeida, Natália Pedroza, Diego Soares Monteiro da Silva
112 - 131
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.18294
Pedagogical Experiences
Interdisciplinarity in High School: applying geometric progression and fuzzy sets in medication intoxication
Graciela Nunes da Silva, Rosana Sueli da Motta Jafelice, Marcelo Melazzo Rodrigues; Virgínia Cunha da Silva
132 - 156
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.17835
O uso de uma receita de bolo para ensinar algoritmo e fluxograma
Andressa da Silva Santos, Erenilda Severina da Conceição Albuquerque, Viviane de Oliveira Santos, Lauriane Lopes Teixeira Gomes
157 - 179
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.18158
O Ensino-Aprendizagem de Probabilidade via Resolução de Problemas: relato de uma experiência de futuros professores de matemática
Erika Janine Maia-Afonso, Jefther Giovani Ribeiro, Gleyson Alves do Prado, Alison Fernando de Souza Guilherme
180, 193
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i4.18402
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read papers
Desarrollo histórico del concepto de volumen y su tratamiento en libros de texto colombianos
941
Álgebra en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido algebraico
570
The Mathematics Teaching Itineraries Approach: Why? What for? And how to apply it in the classroom?
402
Report of experiences of stage in mathematics in elementary school using manipulable material
308
O uso de histórias em quadrinhos para o ensino de Educação Financeira no ciclo de alfabetização
306
Preserved in: