Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
TANGRAM - Revista de Educação Matemática
Início
Current
Archives
Template
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal de Periódicos UFGD
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 2 (2024)
Vol. 7 No. 2 (2024)
Published:
2024-06-30
Apresentação
Adriana Fátima de Souza Miola, Cintia Melo dos Santos, Elizabeth Matos Rocha
01
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i2.18717
Article
Context analysis of the statistical tasks proposed to study in books to high school
Sheila Solange Sagala, Ana Rosa Corica
02 - 22
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i2.17807
O Ensino de Matemática e a Bncc: reflexões a partir dos encontros do Getema
André Gustavo Oliveira da Silva, Fábio Luis Baccarin, Lucineide Keime Nakayama de Andrade
23 - -42
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i2.17601
Potentialities involved in an investigative activity on Plane and Spatial Geometries using GeoGebra 3D
Esther Vanessa do Nascimento Santos, William Vieira, Roberto Seidi Imafuku, Emanoel Fabiano Menezes Pereira
43 - 62
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i2.17598
Histórias em Quadrinhos e Resolução de Problemas no Ensino da Matemática: Uma prática com licenciandos
Marcilene de Souza Brito Rocha, Fabio Antunes Brun de Campos, Minéia Cappellari Fagundes, Aparecida Santana de Souza Chiari
63 - 84
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i2.17541
PROBABILITY LEARNING IN THE 9TH GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL THROUGH THE PRODUCTION OF DIGITAL MEDIA
Cleiton Ribeiro de Jesus, Agostinho Iaqchan Ryokiti Homa
85 - 105
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i2.17525
O Estudo de Frações no 6º Ano do Ensino Fundamental a Partir da Metodologia da Sala de Aula Invertida
Taiza Rubiane Silva Martins, Claudia Lisete Oliveira Groenwald
106 - 128
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i2.17521
Mapping of Brazilian researches that investigate the use of the Active Group Work Methodology to approach mathematical concepts.
Iara Maria Soares de Assis Frade, Douglas da Silva Tinti
129 - 146
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i2.17623
Mentalidades Matemáticas: recorrendo a atividades piso baixo/teto alto para desenvolvimento do senso numérico
João Domingos Gomes da Silva Junior, Liliana Manuela Gaspar Cerveira da Costa
147 - 167
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i1.17650
Pedagogical Experiences
Potential of Gamification in Mathematics Teaching
Brivaldo Antonio de Souza Silva
168 - 178
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v7i2.17802
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read papers
Desarrollo histórico del concepto de volumen y su tratamiento en libros de texto colombianos
843
Álgebra en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido algebraico
495
The Mathematics Teaching Itineraries Approach: Why? What for? And how to apply it in the classroom?
352
O uso de histórias em quadrinhos para o ensino de Educação Financeira no ciclo de alfabetização
307
The Teaching of Plane Geometry in the 2nd Grade of EducationMedium: problem situations involving land cubing
288
Preserved in: