Characterization of egg consumers in the municipality of Dourados – MS
DOI:
https://doi.org/10.30612/realizacao.v9i17.16043Keywords:
Poultry farming, Egg consumption, Poultry marketAbstract
As it is a complete, high quality and affordable food, the egg becomes a food consumed worldwide. Knowledge of consumer preferences and behavior are important for producers and the market, in order to meet the demands of this more select public. In this sense, the objective of this research was to establish the consumer profile of chicken eggs in the city of Dourados - MS, and to know their criteria and preferences at the time of purchase. For data collection, questionnaires were applied using the Google Forms through social media sites (WhatsApp, Facebook, e-mail). The consumer profile of chicken eggs in the city of Dourados - MS is mostly represented by women aged 21 to 30 years. Consumption in the city was expressive, demonstrating the population's interest in consuming this product of great nutritional value for health. The majority of the interviewed population claims to consume chicken eggs because they are tasty and healthy, and do not show a preference for the color of the shell.
Downloads
References
DE SOUSA, A. F.; PORTELA, G. L. F.; DE MOURA, R. L. Perfil Do Consumidor De Ovos De Codorna Da Cidade De Timon-Ma. Revista IESM, v. 1, n. 1, p. 1-10, 2017.
DOS SANTOS NUNES, A.; FERREIRA, B. J. M.; DE PAULA MENDES, A. M. Caracterização E Avaliação Do Perfil Consumidor De Ovos De Galinha No Município De Santa Cruz-Pe. Jornada de Iniciação Científica e Extensão, v. 1, n. 1, 2019.
FARIA, I. G.; FERREIRA, J. M.; GARCIA, S. K. Mercado consumidor de carne suína e derivados em Belo Horizonte. Arq. Bras. Med. Vet. Zootec., v.58, n.2, p.251-256, 2006.
FRANCISCO, D. C.; NASCIMENTO, V. P.; LOGUERCIO, A. P.; CAMARGO, L. Caracterização do consumidor de carne de frango de Porto Alegre. Ciência Rural, Santa Maria, v.37, n.1, p.253-258, 2007.
FUJIKURA, W.S. A posição de São Paulo no mercado nacional de ovos de codorna e o perfil do consumidor paulistano. In: II Simpósio Internacional E I Congresso Brasileiro De Coturnicultura, 2004, Lavras. MG. Anais...Lavras, 2004.
GERALDO, A., VALENTIM, J. K., ZANELLA, J., MENDES, J. P., SILVA, A. F., GARCIA, R. G., ... & DE CARVALHO PANTOJA, J. Perfil dos produtores e consumidores de carne de frango caipira na região do Alto São Francisco–MG. RealizAção, v. 7, n. 14, p. 81-93, 2020.
MAGALHÃES, A. P. C; CURVELLO, F. A.; MORENZ, M. J.; CALIXTO, L. F.; REZENDE,
S. R. F. Qualidade de ovos comerciais de acordo com a integridade da casca, tipo de embalagem e tempo de armazenamento. Revista de Ciência da Vida, v.32, p.51-62, 2012.
MENDES, L. J.; MOURA, M. M. A.; MACIEL, M. P.; REIS, S. T.; SILVA, V. G.; SILVA, D.
B.; MOURA V. H. S.; MENESES, I. M. A.; SAID, J. L. S. Perfil do consumidor de ovos e carne de frango do município de janaúba-mg. ARS Veterinaria, v.32, n.1, p.081-087, 2016.
SALVADOR, Mirian; DALLA SANTA, Patrícia. Teores de macronutrientes e de colesterol em diferentes tipos de ovos. Boletim do Centro de Pesquisa de Processamento de Alimentos, v. 20, n. 1, 2002.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Alexander Alexandre de Almeida, Jean Kaique Valentim, Joyce Zanella, Janaína Palermo Mendes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista aceitam as normas de publicação, bem como, concordam com os seguintes termos:
(a) O Conselho Editorial se reserva ao direito de efetuar, nos originais, alterações da Língua portuguesa para se manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
(b) Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional que permite: Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato e Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material. A Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional considera os termos seguintes:
- Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de nenhuma maneira que sugira que o licenciante apoia você ou o seu uso.
- NãoComercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
- CompartilhaIgual — Se você remixar, transformar, ou criar a partir do material, tem de distribuir as suas contribuições sob a mesma licença que o original.
- Sem restrições adicionais — Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.