Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
TANGRAM - Revista de Educação Matemática
Início
About
About the Journal
Submissions
Template
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Políticas
Diretrizes
Diretrizes para autores
Diretrizes para avaliadores
Diretrizes para Editores
Edições
Current
Archives
Fontes/Indexadores
Indexers
Fontes de Divulgação
h5
Métricas
Estatísticas Fluxo Editorial
Announcements
Search
Portal de Periódicos UFGD
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 4 (2023)
Vol. 6 No. 4 (2023)
Published:
2023-12-21
Dos anos iniciais ao ensino superior : pesquisas em Educação Matemática
Edvonete Souza de Alencar; Adrina Fátima de Souza Miola
01-02
pdf (Português (Brasil))
Article
A Educação Matemática nos anos iniciais: a modelagem como metodologia
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17446
Carlos Mometti
03-22
pdf (Português (Brasil))
Statistics and probability activities in a Mathematics book from the perspective of Bloom's Taxionomy
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17364
Maria Cristina Otto, Fátima Aparecida Queiroz Dionizio
23-45
pdf (Português (Brasil))
Problem Solving in the Early Years at Elementary School: a study from some journals that contemplate Mathematics Education
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17359
Mariane Monteiro, Marcelo Carlos de Proença
46-67
pdf (Português (Brasil))
Percepções de licenciandos em matemática acerca da resolução de problemas
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17220
Tanise Novello, Carla Denize Ott Felcher
68-91
pdf (Português (Brasil))
The Use of Basic Calculator Codes in Tasks of Formulating and Solving Mathematical Problems: a case study in the OBEDUC/CAPES project
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17195
Kátia Maria de Medeiros, Ricardo Araujo da Silva
92-114
pdf (Português (Brasil))
As mudanças na prática profissional dos docentes de matemática em tempos de pandemia da COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.16997
Eduarda de Maria Costa, Aluska Dias Ramos de Macedo Silva
115-140
pdf (Português (Brasil))
Reflexões sobre os pressupostos teóricos na Formação do Professor de matemática que atua com Educação Financeira
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17685
Fernanda Lopes, Marco Aurélio Kistemann Junior, Ronaldo Júlio Baganha
141-160
pdf (Português (Brasil))
Active Methodologies as a Strategy for Meaningful Learning in Mathematics
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17672
Pâmela Veridiane da Silva Damian, Carmen Teresa Kaiber
161-182
pdf (Português (Brasil))
Estimulando o mecanismo atencional top-down em tarefas sobre as transformações trigonométricas
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17666
Geane Santana Oliveira, Laerte Silva da Fonseca
183-205
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Keywords
educational media
teacher training
teacher continuing education
mathematics education
praxeology
profmat
book
statistics
gamification
teaching
learning
arithmetic
group work
bncc
fractions
methodology
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read papers
Desarrollo histórico del concepto de volumen y su tratamiento en libros de texto colombianos
1094
Álgebra en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido algebraico
665
The Mathematics Teaching Itineraries Approach: Why? What for? And how to apply it in the classroom?
399
Report of experiences of stage in mathematics in elementary school using manipulable material
375
Conhecimento Matemático para o Ensino e MTSK: uma revisão de literatura
301
Preserved in:
Current Issue
Developed By
Open Journal Systems