Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
TANGRAM - Revista de Educação Matemática
Início
Current
Archives
Template
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal de Periódicos UFGD
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 4 (2023)
Vol. 6 No. 4 (2023)
Published:
2023-12-21
Dos anos iniciais ao ensino superior : pesquisas em Educação Matemática
Edvonete Souza de Alencar; Adrina Fátima de Souza Miola
01-02
pdf (Português (Brasil))
Article
A Educação Matemática nos anos iniciais: a modelagem como metodologia
Carlos Mometti
03-22
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17446
Statistics and probability activities in a Mathematics book from the perspective of Bloom's Taxionomy
Maria Cristina Otto, Fátima Aparecida Queiroz Dionizio
23-45
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17364
Problem Solving in the Early Years at Elementary School: a study from some journals that contemplate Mathematics Education
Mariane Monteiro, Marcelo Carlos de Proença
46-67
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17359
Percepções de licenciandos em matemática acerca da resolução de problemas
Tanise Novello, Carla Denize Ott Felcher
68-91
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i3.17220
The Use of Basic Calculator Codes in Tasks of Formulating and Solving Mathematical Problems: a case study in the OBEDUC/CAPES project
Kátia Maria de Medeiros, Ricardo Araujo da Silva
92-114
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17195
As mudanças na prática profissional dos docentes de matemática em tempos de pandemia da COVID-19
Eduarda de Maria Costa, Aluska Dias Ramos de Macedo Silva
115-140
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.16997
Reflexões sobre os pressupostos teóricos na Formação do Professor de matemática que atua com Educação Financeira
Fernanda Lopes, Marco Aurélio Kistemann Junior, Ronaldo Júlio Baganha
141-160
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17685
Active Methodologies as a Strategy for Meaningful Learning in Mathematics
Pâmela Veridiane da Silva Damian, Carmen Teresa Kaiber
161-182
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17672
Estimulando o mecanismo atencional top-down em tarefas sobre as transformações trigonométricas
Geane Santana Oliveira, Laerte Silva da Fonseca
183-205
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i4.17666
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read papers
Desarrollo histórico del concepto de volumen y su tratamiento en libros de texto colombianos
920
Álgebra en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido algebraico
544
The Mathematics Teaching Itineraries Approach: Why? What for? And how to apply it in the classroom?
372
O uso de histórias em quadrinhos para o ensino de Educação Financeira no ciclo de alfabetização
312
Report of experiences of stage in mathematics in elementary school using manipulable material
301
Preserved in: