Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
TANGRAM - Revista de Educação Matemática
Início
Current
Archives
Template
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal de Periódicos UFGD
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 2 (2023)
Vol. 6 No. 2 (2023)
Published:
2023-06-30
Educação Matemática e suas perspectivas
Edvonete Souza de Alencar; Adriana Fátima de Souza Miola
1-1
pdf (Português (Brasil))
Article
Financial Education and Financial Mathematics
interfaces between Ethnomathematics and Anthropological Didactic Theory
Stephany Karoline de Souza Chiappetta, Anna Paula de Avelar Brito Lima, José Luiz Cavalcante
02-25
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i2.16963
Development of competences and gender aspects in activities on statistics and probability in primary education textbooks
Chia- Shih Su, Chuan Chih Hsu, Danilo Díaz-Levicoy
26-50
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i2.17204
Ensino da adição nos anos iniciais: o sentido por trás do vai um
Luana Leal Alves, Antonio Mauricio Medeiros Alves
51-70
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i2.17208
Recontextualization of the teacher’s formation in the learning of mathematic students
Vera Lucia Felicetti, Luciana Backes
71-96
pdf
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i2.17095
School geometry and mathematical practices: a case
Carlos Roberto Pérez Medina
97-127
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i2.16920
Qualitative Methanalysis
historical, conceptual, and procedural aspects
Larissa Barbosa Luiz Rodrigues da Silva, Ettiene Cordeiro Guérios
128-154
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i2.17162
Metodologias Ativas no Ensino de Matemática: percepções de professores da Educação Básica e Superior
Patrícia Zanon, Luis Sebastião Barbosa, Silvia Maria de Aguiar
155-183
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i2.17214
Scientific Initiation
O constituir-se pesquisador(a) em um curso de Matemática-Licenciatura: perspectivas de dois recém formados sobre a Iniciação Científica
Fernanda Malinosky Coelho da Rosa, João Gabriel Souza Freitas, Lara Fernanda Leonel Ramires
184-198
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i2.17029
Pedagogical Experiences
Ensino de Cálculo no período da pandemia da covid-19: uma experiência com o método de ensino Análise de Modelos
Emerson Silva de Sousa
199-214
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i2.17240
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read papers
Desarrollo histórico del concepto de volumen y su tratamiento en libros de texto colombianos
918
Álgebra en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido algebraico
541
The Mathematics Teaching Itineraries Approach: Why? What for? And how to apply it in the classroom?
367
O uso de histórias em quadrinhos para o ensino de Educação Financeira no ciclo de alfabetização
313
Report of experiences of stage in mathematics in elementary school using manipulable material
301
Preserved in: