Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
TANGRAM - Revista de Educação Matemática
Início
Current
Archives
Template
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal de Periódicos UFGD
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 1 (2023)
Vol. 6 No. 1 (2023)
Published:
2023-04-01
Pesquisas em Educação Matemática
Edvonete Souza de Alencar; Adriana Fátima de Souza Miola
01-02
pdf (Português (Brasil))
Article
Enseñanza de nociones lógico–matemáticas a niños y niñas diagnosticados con trastorno específico del lenguaje (TEL)
Xantia Rodríguez Quinteros, Catalina Sepúlveda Soto, Juan Luis Piñeiro G
03-27
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16905
Construcción del lenguaje probabilístico y la práctica de argumentación:
análisis de una experiencia en educación primaria
Jéssica Sánchez , Claudia Vásquez , Patricia Vásquez
28-62
pdf (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16904
The teaching of geometry and the development of geometric thinking: a mapping of performed researches in the state of Espírito Santo
Mara Gaspar Gróla, Jorge Henrique Gualandi
63 - 99
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16883
The Brazilian Mathematics Educator Ubiratan D’Ambrosio in vídeos
Ethnomathematics and the unveiling of Mathematics
Joeanne Neves Fraz, Ellen Moura, Karla Santos, Prof. Dr. Geraldo Eustáquio Moreira
100-118
pdf
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16878
GRAPHMATICA IN PEDAGOGICAL PRACTICES IN THE MATHEMATICS DEGREE COURSE: THE TEACHING OF FUNCTIONS
Sonner Arfux de, Katia Guerchi Gonzales, Antonio Sales
119-141
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16864
A documentary work for the teaching of Compound Interest: articulations between resources for solving problem situations in times of pandemic
Celina Aparecida Almeida Pereira Abar, Chrystian Bastos de Almeida
142-161
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16871
Theoretical articles
Pensamento Financeiro e Letramento Estatístico: teorizações iniciais, desafios e possibilidades
Marco Aurélio Kistemann Jr, Cassio Cristiano Giordano, Fabiano dos Santos Souza
162-184
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16819
Scientific Initiation
Conhecimento Matemático para o Ensino e MTSK: uma revisão de literatura
Bruno Francis Sousa, Viviane Cristina Almada de Oliveira
185-209
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16921
Pedagogical Experiences
The Teaching of Plane Geometry in the 2nd Grade of EducationMedium: problem situations involving land cubing
Erinaldo Ferreira Nascimento, Ednaldo Hermes da Silva, Edson Leite Araújo
210 - 233
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16671
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read papers
Desarrollo histórico del concepto de volumen y su tratamiento en libros de texto colombianos
849
Álgebra en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido algebraico
497
The Mathematics Teaching Itineraries Approach: Why? What for? And how to apply it in the classroom?
353
O uso de histórias em quadrinhos para o ensino de Educação Financeira no ciclo de alfabetização
308
The Teaching of Plane Geometry in the 2nd Grade of EducationMedium: problem situations involving land cubing
288
Preserved in: