Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
TANGRAM - Revista de Educação Matemática
Início
About
About the Journal
Submissions
Template
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Políticas
Diretrizes
Diretrizes para autores
Diretrizes para avaliadores
Diretrizes para Editores
Edições
Current
Archives
Fontes/Indexadores
Indexers
Fontes de Divulgação
h5
Métricas
Estatísticas Fluxo Editorial
Announcements
Search
Portal de Periódicos UFGD
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 1 (2023)
Vol. 6 No. 1 (2023)
Published:
2023-04-01
Pesquisas em Educação Matemática
Edvonete Souza de Alencar; Adriana Fátima de Souza Miola
01-02
pdf (Português (Brasil))
Article
Enseñanza de nociones lógico–matemáticas a niños y niñas diagnosticados con trastorno específico del lenguaje (TEL)
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16905
Xantia Rodríguez Quinteros, Catalina Sepúlveda Soto, Juan Luis Piñeiro G
03-27
pdf (Español (España))
Construcción del lenguaje probabilístico y la práctica de argumentación:
análisis de una experiencia en educación primaria
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16904
Jéssica Sánchez , Claudia Vásquez , Patricia Vásquez
28-62
pdf (Español (España))
The teaching of geometry and the development of geometric thinking: a mapping of performed researches in the state of Espírito Santo
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16883
Mara Gaspar Gróla, Jorge Henrique Gualandi
63 - 99
pdf (Português (Brasil))
The Brazilian Mathematics Educator Ubiratan D’Ambrosio in vídeos
Ethnomathematics and the unveiling of Mathematics
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16878
Joeanne Neves Fraz, Ellen Moura, Karla Santos, Prof. Dr. Geraldo Eustáquio Moreira
100-118
pdf
GRAPHMATICA IN PEDAGOGICAL PRACTICES IN THE MATHEMATICS DEGREE COURSE: THE TEACHING OF FUNCTIONS
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16864
Sonner Arfux de, Katia Guerchi Gonzales, Antonio Sales
119-141
pdf (Português (Brasil))
A documentary work for the teaching of Compound Interest: articulations between resources for solving problem situations in times of pandemic
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16871
Celina Aparecida Almeida Pereira Abar, Chrystian Bastos de Almeida
142-161
pdf (Português (Brasil))
Theoretical articles
Pensamento Financeiro e Letramento Estatístico: teorizações iniciais, desafios e possibilidades
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16819
Marco Aurélio Kistemann Jr, Cassio Cristiano Giordano, Fabiano dos Santos Souza
162-184
pdf (Português (Brasil))
Scientific Initiation
Conhecimento Matemático para o Ensino e MTSK: uma revisão de literatura
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16921
Bruno Francis Sousa, Viviane Cristina Almada de Oliveira
185-209
pdf (Português (Brasil))
Pedagogical Experiences
The Teaching of Plane Geometry in the 2nd Grade of EducationMedium: problem situations involving land cubing
DOI:
https://doi.org/10.30612/tangram.v6i1.16671
Erinaldo Ferreira Nascimento, Ednaldo Hermes da Silva, Edson Leite Araújo
210 - 233
pdf (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Keywords
educational media
mathematics teaching.
teacher training
flipped classroom
mathematics education
profmat
book
statistics
high school
gamification
teaching
learning
additive problems
meaningful learning
bncc
schoolbooks
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most read papers
Desarrollo histórico del concepto de volumen y su tratamiento en libros de texto colombianos
1094
Álgebra en infantil y primaria: Diez materiales manipulativos esenciales para desarrollar el sentido algebraico
665
The Mathematics Teaching Itineraries Approach: Why? What for? And how to apply it in the classroom?
399
Report of experiences of stage in mathematics in elementary school using manipulable material
375
Conhecimento Matemático para o Ensino e MTSK: uma revisão de literatura
301
Preserved in:
Current Issue
Developed By
Open Journal Systems