Cohesion mechanisms in Rubem Braga’s text <em>Aula de Inglês</Em>
Keywords:
Text Linguistics. Textual cohesion. Aula de Inglês (short story).Abstract
The cohesion is one of the factors of textuality which relates to the relation, the link and the connection between the elements of a text. The aim of this paper is to verify how the cohesion mechanisms occur in Rubem Braga’s text Aula de Inglês. For the analysis of this text, we will use the theoretical assumptions of Text Linguistics, especially the works of Fávero (1997), Fávero and Koch (2000) and Koch (2001). The work aims to be an exercise in analysis of a text from the theory and the classifications for cohesion.Downloads
References
BEUAGRANDE, Robert; DRESSLER, Wolfgang U. Einfüh-rug in die Textlinguistik. Tubingen: Max Niemeyer Verlag. 1981. Trad. Inglesa: Introduction to Textual Linguistics. London, Longman.
COSTA VAL, Maria da Graça. Redação e textualidade. São Paulo: Martins Fontes, 1994.
FÁVERO, Leonor Lopes. Coesão e coerência textuais. 4. ed. São Paulo: Ática, 1997.
FÁVERO, Leonor Lopes; KOCH, Ingedore G. Villaça. Lingüística textual: introdução. 5. ed. São Paulo:Cortez, 2000.
KOCH, Ingedore G. Villaça; TRAVAGLIA Luiz Carlos. A coerência textual. São Paulo: Contexto, 1999.
KOCH, Ingedore G. Villaça. A coesão textual. São Paulo: Contexto, 2001.
KOCH, Ingedore G. Villaça. Desvendando os segredos do texto. 2. ed. São Paulo: Cortez, 2002.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos os artigos enviados à Revista ArReDia devem ser inéditos e serão submetidos ao processo de avaliação de artigos da revista e publicados. Os autores e autoras cedem os direitos autorais referentes ao artigo aprovado à Revista Videre. Somente após publicado na site oficial da Revista, os autores estão autorizados a reproduzir os artigos veiculados. Os artigos reprovados ou não publicados são devolvidos aos autores.
O regime de direitos autorais aplicado aos artigos submetidos à Revista ArReDia da Faculdade de Direito e Relações Internacionais segue a Licença Creative Commons Attribution 3.0

