Reader-taylor: sewing and plotting the “text”
Keywords:
Aesthetics of reception. Reader. Empty text.Abstract
This article discusses the presence of the ‘empty slots in the text’ in the short story "Imagens desabrigadas" of the writer Luci Collin. Investigates, therefore, the importance of these ‘openings to the textual’ embodiment of literary writing and also contributes to the emancipation of the reader in his encounter with the text. To this end, we raised some theoretic support brought by Wolfgang Iser and Terry Eagleton, as well as the reception theory of the literary text.Downloads
References
CANDIDO, Antonio. Vários Escritos. São Paulo: Duas Cidades, 1970.
COLLIN, Luci. Inescritos. Curitiba: Travessa dos Escritores, 2004.
EAGLETON, Terry. Teoria da literatura: uma introdução. São Paulo: Moderna, 1993.
ECO, Umberto. Lector in fábula. Traducción de Ricardo Pochtar. Tercera edición. Barcelona: Lumen, 1993.
GARCIA BARRIENTOS, J.L. La recepción literaria: el lector. In: GARCIA BARRIENTOS, J.L. El lenguaje literario. Madrid: Arco Libros, 1996.
ISER, Wolfang. A interação do texto com o leitor. In: JAUSS, H. R. et al. (Org.). A literatura e o leitor: textos de Estética da Recepção. Trad. Luiz Costa Lima. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1979, p. 17-132.
RESENDE, Beatriz. Contemporâneos: expressões da literatura brasileira no século XXI. Rio de Janeiro: Casa da Palavra/Biblioteca Nacional, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos os artigos enviados à Revista ArReDia devem ser inéditos e serão submetidos ao processo de avaliação de artigos da revista e publicados. Os autores e autoras cedem os direitos autorais referentes ao artigo aprovado à Revista Videre. Somente após publicado na site oficial da Revista, os autores estão autorizados a reproduzir os artigos veiculados. Os artigos reprovados ou não publicados são devolvidos aos autores.
O regime de direitos autorais aplicado aos artigos submetidos à Revista ArReDia da Faculdade de Direito e Relações Internacionais segue a Licença Creative Commons Attribution 3.0

