, Universidade Federal da Grande Dourados (UFGD), Brazil
-
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 25 (2019): Dossiê “Educação Ciência-Tecnologia-Sociedade-Ambiente: Diálogos e Caminhos para a Inter e a Transdisciplinaridade” - Presentation
Apresentação
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 25 (2019): Dossiê “Educação Ciência-Tecnologia-Sociedade-Ambiente: Diálogos e Caminhos para a Inter e a Transdisciplinaridade” - Reviews
Conhecendo algumas possibilidades de inserção das questões sociocientíficas e sociotecnológicas na educação científica e tecnológica
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 26 (2019): Dossier “Training and Teaching Profession under Different Views” - Continuous Demand
Democratic management of education: liberal democracy and/or deliberative
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 10 No. 28 (2020): Dossier "Audio Description, Education and Inclusion" - Dossier "Audio Description, Education and Inclusion"
The implementation of audiodescription in Brazil
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 10 No. 28 (2020): Dossier "Audio Description, Education and Inclusion" - Reviews
Book Review - Sociology and History: dialogues between chartier and Bourdieu: in defense of their disciplines and their role in society
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 10 No. 28 (2020): Dossier "Audio Description, Education and Inclusion" - Presentation
Presentation
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 10 No. 28 (2020): Dossier "Audio Description, Education and Inclusion" - Editorial
Editorial
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 10 No. 30 (2020): Dossiê: “Neoconservadorismo e Educação: reflexões sobre justiça social, inclusão e democracia” - Continuous Demand
Políticas públicas para a educação escolar indígena e os desafios municipais da cidade de Dourados/MS
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 25 (2019): Dossiê “Educação Ciência-Tecnologia-Sociedade-Ambiente: Diálogos e Caminhos para a Inter e a Transdisciplinaridade” - Continuous Demand
Currículo e materiais didáticos para a educação escolar indígena no Brasil
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 27 (2019): Dossier “Teacher Training for Children: History, Policies, Diversity and Culture” - Presentation
Presentation
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 27 (2019): Dossier “Teacher Training for Children: History, Policies, Diversity and Culture” - Editorial
Dossier Editorial - Teacher Education for Children: History, Policies, Diversity and Culture
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 27 (2019): Dossier “Teacher Training for Children: History, Policies, Diversity and Culture” - Dossier “Teacher Training for Children: History, Policies, Diversity and Culture”
Gender, sexuality, and childhood education: a formation memorial
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 26 (2019): Dossier “Training and Teaching Profession under Different Views” - Presentation
Presentation
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 27 (2019): Dossier “Teacher Training for Children: History, Policies, Diversity and Culture” - Continuous Demand
Monitoring and evaluation in the municipal education plans of São Paulo
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 27 (2019): Dossier “Teacher Training for Children: History, Policies, Diversity and Culture” - Dossier “Teacher Training for Children: History, Policies, Diversity and Culture”
Trips to/from school for children who live in the countryside: the construction of pair work culture
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 25 (2019): Dossiê “Educação Ciência-Tecnologia-Sociedade-Ambiente: Diálogos e Caminhos para a Inter e a Transdisciplinaridade” - Editorial
Editorial
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 27 (2019): Dossier “Teacher Training for Children: History, Policies, Diversity and Culture” - Continuous Demand
The education of the student teacher to deal with children in Mexico: experience of an academic mobility
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação e Fronteiras Vol. 9 No. 25 (2019): Dossiê “Educação Ciência-Tecnologia-Sociedade-Ambiente: Diálogos e Caminhos para a Inter e a Transdisciplinaridade” - DOSSIÊ “EDUCAÇÃO CIÊNCIA-TECNOLOGIA-SOCIEDADE-AMBIENTE: DIÁLOGOS E CAMINHOS PARA A INTER E A TRANSDISCIPLINARIDADE"
Princípios de design para um ensino de Ciências contextualizado pelas relações entre ciência-tecnologia-sociedade-ambiente
Abstract PDF (Português (Brasil))