Avaliação da Aprendizagem no Ensino Superior: relatos de professores de ciências e matemática durante aulas remotas

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30612/tangram.v8i1.20934

Keywords:

Formação de professores, Avaliação da aprendizagem, Pandemia, Aulas remotas.

Abstract

This text presents the results of a qualitative research study that aimed to identify and discuss the evaluation processes during the pandemic period and their impact on post-pandemic evaluation practices. To this end, interviews were conducted with 13 professors from the undergraduate programs in Mathematics, Physics, Chemistry, and Biology at a public institution in Mato Grosso do Sul. After transcription, the corpus was analyzed based on its content and discussed in light of the concepts of Gatti (2020), Moran (2020), Luckesi (2018), among others, to examine how students were evaluated in remote classes during the COVID-19 pandemic. The reports indicate that while some participants faced difficulties in assessing distance learning, others saw the moment as an opportunity to explore new resources and reflect on their assessment practices.

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Author Biographies

Adriana Fátima de Souza Miola, UFGD

Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Matemática

Universidade Federal da Grande Dourados - UFGD

Dourados, Mato Grosso do Sul, Brasil

Wilmo Ernesto Francisco Junior, UFAL

Programas de Pós-Graduação em Ensino e Formação de Professores

 Universidade Federal de Alagoas - UFAL

Arapiraca, Alagoas, Brasil

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Published

2025-11-28

How to Cite

Miola, A. F. de S., & Francisco Junior, W. E. (2025). Avaliação da Aprendizagem no Ensino Superior: relatos de professores de ciências e matemática durante aulas remotas. TANGRAM - Revista De Educação Matemática, 8(1), e025050. https://doi.org/10.30612/tangram.v8i1.20934

Issue

Section

EDIÇÃO TEMÁTICA: Ações durante e pós Pandemia na Formação de Professores de Ciências e Matemática