Review

Doing science and building knowledge from the circle games

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30612/eduf.v11iesp.2.16491

Keywords:

.

Abstract

This review refers to the book: Rodas de Brincar: uma experiência com atividades lúdico-corporais junto aos professores-formadores das Oficinas Pedagógicas do DF, which is the result of the master's thesis of the author, Cristina Aparecida Leite. As Hartmann and Nascimento (2019) present in the preface of the work, Cristina A. Leite is an educator, a researcher committed to the theme of playing. In this way, her writing presents us with “contagious” research, with a "hunger for sharing and learning" and with the integrity that the author deals with the theme demarcating her involvement with education since the circles and the games.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Vivian Parreira da Silva, Universidade Federal de São Carlos

Doutora em educação pela Universidade Federal de São Carlos – Coordenadora do Grupo de Prática e pesquisa em danças e brincadeiras das culturas populares – Girafulô – São Carlos – SP.

References

FREIRE, P. Pedagogia da autonomia: Saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 1996.

LEITE, Cristina Aparecida. Rodas de brincar: Uma experiência com atividades lúdico-corporais junto aos professores-formadores das Oficinas Pedagógicas do DF. Curitiba: Editora CRV, 2019.

SENGHOR, Leopold Sedar. Um caminho do socialismo. Rio de Janeiro: Record distribuidora, 1965.

SODRÉ, Muniz. Pensar nagô. Petrópolis, RJ: Vozes, 2017.

Published

2021-11-30

How to Cite

SILVA, Vivian Parreira da. Review: Doing science and building knowledge from the circle games. Educação e Fronteiras, Dourados, v. 11, n. esp.2, p. e021033, 2021. DOI: 10.30612/eduf.v11iesp.2.16491. Disponível em: https://ojs.ufgd.edu.br/educacao/article/view/16491. Acesso em: 24 aug. 2024.