Infográficos e livros digitais como recursos no contexto escolar

Authors

  • Leticia Moralles Scaglioni
  • Cíntia Moralles Camillo Universidade Federal de Santa Maria

DOI:

https://doi.org/10.30612/eadtde.v5i7.6661

Keywords:

Digital Materials. Infographics. Digital Books. School context.

Abstract

The school for many represents the principal, if not the only gateway to reading and writing, to form readers and writers, to prepare citizens for life and not just for academic activities. This study presents the use of digital resources as infographics and books in the school context. Based on the theoretical basis, we present the resources available on the web, specific to the production of infographics and books, discussing the advantages and disadvantages of each resource. Also aiming to present the importance of the infographic and the digital book as a resource to be used and explored by the educator.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Leticia Moralles Scaglioni

Professora de séries iniciais

Cíntia Moralles Camillo, Universidade Federal de Santa Maria

Mestranda  no curso Mestrado Profissional em Tecnologias Educacionais em Rede

References

CAIRO, Alberto. Infografia 2.0 - visualización interactiva de información em prensa. Madrid: Alamut, 2008.

COSTA, Valéria M., TAROUCO, Liane M.R. Infográfico: características, autoria e uso educacional, Revista Novas Tecnologias na Educação, CINTED-UFRGS, V. 8 Nº 3, dezembro, 2010

LISBÔA, E.S.; BOTTENTUIT JUNIOR, J.B. & COUTINHO, C.P. O contributo do vídeo na educação online. In: CONGRESSO INTERNACIONAL GALEGO-PORTUGUÊS DE PSICOPEDAGOGIA, 10, Braga, 2009. Actas... Braga, Universidade do Minho, 2009. p.5858-5968.

DE PABLOS, José Manuel. Infoperiodismo. El Periodista como Creador de Infografia. Madrid, Editorial Síntesis, 1999.

SANCHO V. La infografía digital en el comienzo de una nueva manera de informar. CONGRESO DE PERIODISMO DIGITAL MARACAY, 1, 2004. Anais.

Published

2017-12-15

How to Cite

Scaglioni, L. M., & Camillo, C. M. (2017). Infográficos e livros digitais como recursos no contexto escolar. EaD & Tecnologias Digitais Na Educação, 5(7), 91–98. https://doi.org/10.30612/eadtde.v5i7.6661

Issue

Section

Artigos