Analisando a contribuição do uso do jogo educativo soletrando para as aulas de português: um relato de experiência

Authors

  • THEREZA PATRICIA PEREIRA PADILHA UFPBAnalisando a Contribuição do Uso do Jogo Educativo Soletrando para as Aulas de Português: um relato de experiência

Keywords:

Educational Game. Soletrando. Content Assimilation.

Abstract

This paper presents an experience report of activities performed in the educational software class, available in the Computer Science Degree at Federal University of Paraiba, Campus IV. The goal of this work was to analyze whether the content assimilation in the Portuguese classes of the 6th year students in a municipal school at Mamanguape, is higher using the Soletrando educational game. For this, initially, the content explanation in conventional mode (with chalk and whiteboard). After, some students also interacted with the Soletrando educational game. Assessments were applied to measure the correct and incorrect items for whole class. Results and teacher observations about the use of this game in the Portuguese classes will be present.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CRUZ, Marcos Monte; FERNANDES, Natal Lânia Roque. Refletindo Sobre o Uso da Informática pelos Professores das Escolas Públicas de Fortaleza-CE. In: Anais do II Congresso de Pesquisa e Inovação da Rede Norte Nordeste de Educação Tecnológica, João Pessoa, PB.

BETZ, Joseph A. Computer Games: Increase Learning in an Interactive Multidisciplinary Environment, Journal of Educational Technology Systems, 24:2, pp.195-205, 1995.

GRAMIGMA, M. R. M. Jogos de empresa. São Paulo: Makron Books, 1994.

NEAL, L. Implications of computer games for system design. In: Anais da INTERACT, North Holl, 1990.

RIBEIRO, L. O. M., TIMM, M. I., ZARO, M. A. Modificações em Jogos Digitais e seu usoPotencial como tecnologia Educacional para o Ensino de Engenharia. Cinted-UFRGS, Vol. 4, N. 1, Julho, 2006.

TAKAHASHI, Tadao. Sociedade da Informação: ciência e tecnologia para a construção da Sociedade da Informação no Brasil.São Paulo: UNIEMP; Brasília: IBICT, p.11,1998.

Published

2016-03-01

How to Cite

PADILHA, T. P. P. (2016). Analisando a contribuição do uso do jogo educativo soletrando para as aulas de português: um relato de experiência. EaD & Tecnologias Digitais Na Educação, 3(4), 148–152. Retrieved from https://ojs.ufgd.edu.br/ead/article/view/3711

Issue

Section

Relatos de experiência