Literary reading: an immensurable good

Authors

  • Andréia de Oliveira Alencar Iguma UNIGRAN

Keywords:

Reading. Literature. Government Programs.

Abstract

This paper aims to discuss some reading assignments designed by the prospect of government programs and scholars in the field, since this topic has been maintained in discussion for over two decades in the government agenda. From the study, it can be said that literary reading is highlighted among, as it is considered essential for human growth (intellectual and critic).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Andréia de Oliveira Alencar Iguma, UNIGRAN

Graduada e Mestre em letras pela UFGD. Atua nas áreas: leitura e escrita; leitura e ensino; literatura infantil/juvenil. Professora no Centro Universitário da Grande Dourados e coordenadora do Departamento de Revisão EaD.

References

AMORIN, Drummond. Beto, o Analfabeto. Ilustrações de Sebastião Nuvens. Sabará, MG: Dubolsinho, 2008.

BARTHES, Roland. O prazer do texto. Editora Perspectiva, 1987.

BRASIL. Secretaria de Educação Fundamental. Parâmetros curriculares nacionais: língua portuguesa. Brasília, 1997.

CANDIDO, Antonio. O direito à literatura. In: Vários Escritos.SP:Duas Cidades: SP, 2004.

CERTEAU, Michel de. A invenção do cotidiano: 1. artes de fazer. Tradução de Ephraim Ferreira Alves. Petrópolis, RJ: Vozes, 1994.

CHARTIER, Roger. Práticas da leitura. Tradução de Cristiane Nascimento. São Paulo: Estação Liberdade, 2009.

FERNANDES, Célia Regina Delácio. Leitura, literatura infanto-juvenil e educação. Londrina: EDUEL, 2007.

LAJOLO, Marisa; ZILBERMAN, Regina. A formação da leitura no Brasil. 3 ed. São Paulo: Ática, 2009.

MANGUEL, Alberto. Uma história da leitura. Tradução de Pedro Maia Soares. 2.ed. São Paulo: Companhia das Letras, 1997.

WALTY, Ivete Lara Camargo. Palavra e imagem: leituras cruzadas. 2.ed. Belo Horizonte: Autêntica, 2001

Published

2014-09-10

How to Cite

Iguma, A. de O. A. (2014). Literary reading: an immensurable good. ARREDIA, 3(4), 1–10. Retrieved from https://ojs.ufgd.edu.br/arredia/article/view/2740

Issue

Section

Artigos