Teacher education and the teaching profession in Brazil, Spain, and Portugal

Memories, policies, and teaching practices

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30612/eduf.v12in.esp.1.17106

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alessandra Cristina Furtado, Universidade Federal da Grande Dourados

Professora Associada II. Pós-Doutorado em Educação (FE/USP).

Betânia de Oliveira Laterza Ribeiro, Universidade Federal de Uberlândia

Professora Titular. Pós-Doutorado em Psiquiatria, Neurologia e Psicologia Médica (USP-Ribeirão Preto). Pós-Doutorado em Educação (UNIUBE). Bolsista Produtividade do CNPq.

Maria Zeneide Carneiro Magalhães de Almeida, Pontifícia Universidade Católica de Goiás

Professora Adjunta. Pós-doutora em Educação - Universidade Autónoma de Madri - UAM-Espanha; Pós-doutoranda em Educação Universidade Federal de Uberlândia (UFU). Doutora em História - UNB.

Mercedes Blanchard, Universidad Autónoma de Madrid

Professora Titular da Faculdade de Formação de Professores. Doutorado em Pedagogia (UAM).

Published

2022-04-22

How to Cite

FURTADO, A. C.; RIBEIRO, B. de O. L.; ALMEIDA, M. Z. C. M. de; BLANCHARD, M. Teacher education and the teaching profession in Brazil, Spain, and Portugal: Memories, policies, and teaching practices. Educação e Fronteiras, Dourados, v. 12, n. esp.1, p. e023008, 2022. DOI: 10.30612/eduf.v12in.esp.1.17106. Disponível em: https://ojs.ufgd.edu.br/index.php/educacao/article/view/17106. Acesso em: 20 may. 2024.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 > >>