The theory it’s important?

Authors

  • Gustavo Martins Piccolo UFSCar (Universidade Federal de São Carlos)
  • Enicéia Gonçalves Mendes UFSCar

Keywords:

Theory. Disabilities. Sociology.

Abstract

This paper seeks to highlight the importance assumed by theory of the fundamental thinking and transform the reality around us, eager to think about emptied so characteristic of modern times. These times that tend to naturalize the most distinguished social phenomena, hindering their understanding and the possibility of a different future dashed. A deficiency of these phenomena is certainly seen as biological flaw has been systematically aborted in their thinking as historical production, pierced with fundamental importance to the promotion of public policies and a new understanding of the concept, topics covered in this article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Gustavo Martins Piccolo, UFSCar (Universidade Federal de São Carlos)

Doutor em Educação Especial pela UFSCar e professor efetivo da secretaria de Educação.

Enicéia Gonçalves Mendes, UFSCar

Pós-Doutorado SORBONNE- UNIVERSITE PARIS V- RENE DESCARTES; Doutora em Psicologia pela USP e professora adjunta da UFSCar.

References

ADORNO, T. W. Notas Marginais sobre teoria e práxis. Petrópolis, Vozes,

BARNES, C. Un chiste malo: rehabilitar a las personas con discapacidad en una sociedad que discapacita. México: FCE, 2009.

FERNANDES, F. Circuito fechado: quatro ensaios sobre o poder

institucional. São Paulo: HUCITEC, 1976.

GIDDENS, A. Sociology. 6º edição. Cambridige: Polity Press, 2006.

LÊNIN, V, I. Que fazer?: as questões palpitantes do nosso movimento.

Kyra Hoppe (Trad.). São Paulo: HUCITEC, 1979.

MARX, K. A questão judaica. São Paulo: Centauro, 2003.

MARX, K. Critica de la filosofia del estado de Hegel. México: Grijalbo,

MARX, K. O Capital: crítica da economia política. São Paulo: Nova

Cultural, 1996. v.1.

OLIVER, M. The Politics of disablement. Macmillan, Basingstoke, 1990.

OLIVER, M. Understanding disability: from theory to practice. Macmillan;

OMOTE, S. Estigma no tempo da inclusão. Revista Brasileira de Educação

Especial, Marília, v. 10, n. 3, p. 287-308, 2004.

STIKER, H. J. Corps infirmes et sociétés. Paris: Dunod, 2006.

UPIAS, Fundamental Principles of Disability Union of the Physically

Impaired Against Segregation, 1976. Disp. em: http://www.leeds.ac.uk/disabilitystudies/archiveuk/archframe.htm. Acesso em 10/03/2012.

Published

2012-12-27

How to Cite

PICCOLO, Gustavo Martins; MENDES, Enicéia Gonçalves. The theory it’s important?. Educação e Fronteiras, Dourados, v. 2, n. 6, p. p.73–86, 2012. Disponível em: https://ojs.ufgd.edu.br/educacao/article/view/1529. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Continuous Demand