Teachers from basic school represented in the students writing of language training teacher

Authors

  • Bárbara de Freitas Farah
  • Wagner Rodrigues Silva Universidade Federal do Tocantins - UFT

DOI:

https://doi.org/10.30612/raido.v11i27.6748

Keywords:

supervised teaching internship, teacher’s literacy, systemic functional linguistics.

Abstract

We investigate some representations of teachers from basic school in internship reports written by pre-service teachers. This study was characterized as a documental research situated in the field of Applied Linguistics. The Systemic Functional Linguistics was used as a theory of linguistic analysis to investigate the reports. Teachers’ representations identified in the study are directly linked to traditional versus innovative antinomy that translates the preliminary impressions about teaching job at basic school. These representations were built by pre-service teachers from theoretical knowledge produced at university.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Wagner Rodrigues Silva, Universidade Federal do Tocantins - UFT

Possui graduação em Letras Licenciatura Plena em Língua Portuguesa e Inglesa pela Universidade Federal de Pernambuco (2001), mestrado em Lingüística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas (2003) e doutorado em Linguística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas (2006). Durante o curso de graduação, foi bolsista de Iniciação Científica (CNPq/PIBIC) por três anos. Atualmente é professor efetivo da Universidade Federal do Tocantins, sendo responsável por lecionar disciplinas de Estágio Supervisionado e Investigação da Prática Pedagógica, além de coordenar o Programa de Pós-graduação em Letras (Mestrado Acadêmico em Ensino de Língua e Literatura). Tem experiência na área de Linguística, com ênfase em Linguística Aplicada, atuando principalmente nos seguintes temas: ensino de gramática, gêneros textuais, letramento, material didático, práticas de escrita, práticas de leitura e texto.

Published

2017-08-18

How to Cite

Farah, B. de F., & Silva, W. R. (2017). Teachers from basic school represented in the students writing of language training teacher. Raído, 11(27), 304–320. https://doi.org/10.30612/raido.v11i27.6748

Issue

Section

PART II - ACADEMIC WRITING WITHIN THE CONTEXT OF PORTUGUESE LANGUAGE TEACHING