Sociodiscursive Interactionism and its contributions to the teaching of Spanish as a Foreign Language: a report of experiences

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30612/raido.v17i44.17103

Keywords:

Interaccionismo sociodiscursivo

Abstract

This manuscript presents an account of experiences lived by a professional in the area of Spanish as a Foreign Language, in different socio-historical contexts. The teacher and researcher describes and explains how the theoretical and methodological constructs of Sociodiscursive Interactionism (SDI) are part of her journey as a teacher in Basic Education, a researching student in postgraduate programs, and, finally, a teacher educator in Higher Education. The examples provide insights not only to her evolution throughout the process but also how her work, anchored in SDI precepts, can contribute to the development of the individuals she interacts with and the contexts in which she is involved.

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Author Biography

Amábile Paicentine Drogui, UEL / PPGEL

Mestre em Estudos da Linguagem pela UEL (2014), possui graduação em LETRAS - Português e Espanhol pela UEL-Universidade Estadual de Londrina (2002); Especialização em Língua Portuguesa pela UEL- (2004); Especialização em Ensino de Línguas Estrangeiras pela UEL - (2011). Atua como docente do curso Letras Espanhol, da Universidade Estadual do Paraná (Unespar), campus de Apucarana. Desenvolve pesquisas relacionadas ao ensino de línguas estrangeiras com base nos gêneros textuais, às novas tecnologias de informação e comunicação e aos Letramentos acadêmicos. Atualmente é aluna de doutorado do Programa de Pós-graduação em Estudos da Linguagem (PPGEL) da Universidade Estadual de Londrina (UEL).

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Published

2023-12-02

How to Cite

Drogui, A. P. (2023). Sociodiscursive Interactionism and its contributions to the teaching of Spanish as a Foreign Language: a report of experiences. Raído, 17(44), 339–357. https://doi.org/10.30612/raido.v17i44.17103

Issue

Section

Language and Education: 21 Years of Language Studies