Formação continuada de professores no contexto da educação a distância: concepções de docentes formadores sobre essa relação

Authors

  • Marta Henrique da Silva Universidade Federal de Pernambuco
  • Sérgio Paulino Abranches Universidade Federal de Pernambuco

Keywords:

Continuing teacher education. Distance Education. Higher Education.

Abstract

In this article, we analyzed the conceptions of teachers in higher education instructors on continuing education in the context of distance education, this being part of a research made and defended as a dissertation. We had such a course field Graduate - Sensu Lato and data were collected through questionnaire and interview, and the analysis followed the model of "content analysis" proposed by Bardin (2009). The study showed that / those teachers seeking, in relation to the distance continuing education, especially provide a solid, which may be perceived by the acquisition of a significant set of skills and dynamics that enable individual action, collective training while , academic and professional.

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Author Biographies

Marta Henrique da Silva, Universidade Federal de Pernambuco

Possui mestrado pelo Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática e Tecnológica da UFPE e integrante do Grupo de Estudo em Novas Tecnologias e Educação (GENTE/UFPE/CNPq). Formação Acadêmica em Licenciatura Plena em Pedagogia pela Universidade Federal de Pernambuco (2011). 

Sérgio Paulino Abranches, Universidade Federal de Pernambuco

Possui graduação em Filosofia pela Faculdade de Filosofia Nossa Senhora Medianeira (1982), mestrado em Sociologia pela Universidade Federal de Pernambuco (1993) e doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo (2003). Atualmente é professor associado da Universidade Federal de Pernambuco. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Fundamentos da Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: informática e educação, educação a distância, formação de professores, novas tecnologias e educação e educação e comunicação.

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Published

2016-03-01

How to Cite

da Silva, M. H., & Abranches, S. P. (2016). Formação continuada de professores no contexto da educação a distância: concepções de docentes formadores sobre essa relação. EaD & Tecnologias Digitais Na Educação, 3(4), 9–20. Retrieved from https://ojs.ufgd.edu.br/ead/article/view/3293

Issue

Section

Artigos