Educação a distância: impulso na cultura do ensino e da aprendizagem

Authors

  • Lucas Gomes Silva
  • Manuella Vieira Sacramento

Keywords:

EAD. Online Education. Teaching and learning.

Abstract

This article get in their context analysis, reflections and theoretical approaches about the history and some phases that permeate distance education, and the importance that this type of education today has in the current scenario. So it is exposing some of the changes are justified and supported by the Law of Education Guidelines and Bases (LDBE) No 9394/96 of 20 December 1996 and Decrees 2494, 2561, 1998 and 5622 of December 19 2005 in force until today, and are the key pieces that determined the concepts that seek to organize new understandings about the theme. However this type of education comes with the view create opportunities for educating pedagogical practices that encourage discoveries, challenges and stimulates the incessant search for new knowledge, expanding their legacy information and enriching the teaching process and learning culture becoming more significant.

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Author Biographies

Lucas Gomes Silva

Bacharel em Direito pela Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul – UEMS.  Pós graduando em Direitos Difusos e Coletivos pela Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul – UEMS, e em Gestão Pública pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS. 

Manuella Vieira Sacramento

Licenciada em Pedagogia pelo Centro Universitário UNINTER. Especialista em Educação Infantil pela Universidade Candido Mendes – UCAM. Especialista em Psicopedagogia Institucional pela Universidade Candido Mendes – UCAM. Professora da Escola Municipal Professora Efantina de Quadros. Tutora à distância do curso Licenciatura em Computação da Universidade Federal da Grande Dourados – UFGD. 

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Published

2016-03-01

How to Cite

Silva, L. G., & Sacramento, M. V. (2016). Educação a distância: impulso na cultura do ensino e da aprendizagem. EaD & Tecnologias Digitais Na Educação, 3(4), 95–107. Retrieved from https://ojs.ufgd.edu.br/ead/article/view/3963

Issue

Section

Artigos