A educação a distância na formação da comunidade ribeirinha de Santa Maria do Boiaçu - Roraima

Authors

  • Rosimeire Martins Régis Santos UCDB
  • Rosangela Pereira Veras UCDB

Keywords:

Distance Education. Geography. Riverside Community.

Abstract

In the face of expanding the use of new technologies and distance education, this article aims to analyse the feasibility of deploying a course dis‐ tance of latu census in geography at the riverside community of Santa Maria do Boiaçu – municipality of Caracaraí‐ in state of Roraima. The justification of this work is primarily by choosing a region unknown to most of Brazil, with re‐ duzidíssimas possibilities of access to higher education, and that practically lives on the fringes of technological advances and developmental projects in the area of education, as well as represent a possibility of change of lives of those Brazilians. How methodology developed extensive bibliographical research in relation to the subject discussed, in addition to making several visits in loco the study object region to experience reality. Perhaps can this article contribute to the effectiveness of higher education to the inhabitants of the community, and of the entire region of the baixo Rio Branco.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ABBAD, G., CARVALHO, R. S., ZERBINI, T. Evasão em curso via internet: explorando variáveis explicativas. Revista de administração de empresas – RAE ‐ eletrônica, 5(2), art. 17, jul./dez., 2006.

BRASIL. Ministério da Educação, Cultura e Desporto do, ‐ O Computador na Sociedade do Conhecimento. Informática na Educação, Brasília‐ DF – 2010.

FREITAS, Aimberê– Geografia e História de Roraima – ed. rev. e ampl. ‐AIA BOA VISTA‐ RR, 2009.

GADOTTI, M. Perspectivas atuais da Educação. Porto Alegre, Artes Médicas, 2000.

GIL, Antônio Carlos. Como Elaborar Projetos de Pesquisa. 4. Ed. ‐ São Paulo: Atlas, 2002.

MAGALHÃES, Maria das Graças Santos Dias, ‐ Amazônia, o extrativismo vegetal no sul de Roraima: 1943‐1988 ‐ Maria das Graças Santos Dias. Boa Vista: editora da UFRR (Universidade Federal de Roraima), 2008. 215 p

LAKATOS, Eva Marina,; MARCONI, Marina de Andrade, ‐ Metodologia do Trabalho Científico. 2. ed. São Paulo: Atlas, 1987. 198 p.

MAROTO, Maria Lutgarda Mata. Educação a Distância: aspectos conceituais. CEAD, ano 2, nº 08 jul.‐set. 1995. SENAI‐DR – Rio de Janeiro.

MASSETO, Marcos Tarcísio, ‐ Competências Pedagógicas do Professor Universitário. Summus, 2003.

PASSERINO, Liliana; BERNARD, Patrícia A. Modelos Pedagógicos para Educação a Distância: pressupostos teóricos para a construção de objetos de aprendizagem. Revista: Novas Tecnologias na Educação. Vol. 5 Nº 2, Dezembro, 2007

SAMPIERE, Roberto Hernandes,; CARLOS, Hernandes Collado,; PILLAR, Baptista Júnior,– Metodologia da pesquisa / Trad. Fatima Conceição Murad, Melissa Kassner, Sheila Clara Dysryler Ladeira. 3ª Ed. São Paulo. Mc Graw‐Hill, 2006.

SOUZA, Rosália Furtado Cutrim,: MELLO, Ana Fátima Coutinho, MENEZES, Rozani Elizabeth (org.) – Atividade Extrativista do Peixe ornamental , Região do Baixo Rio Branco – Roraima – Brasil – . IBAMA/SEBRAE, 2009.

TAVARES, Clotilde. Iniciação à visão holística. Rio de Janeiro: Record, 1993.

Published

2014-05-26

How to Cite

Santos, R. M. R., & Veras, R. P. (2014). A educação a distância na formação da comunidade ribeirinha de Santa Maria do Boiaçu - Roraima. EaD & Tecnologias Digitais Na Educação, 1(2), 69–80. Retrieved from https://ojs.ufgd.edu.br/ead/article/view/3261

Issue

Section

Artigos