Open Education and Massive Open Online Courses (MOOCs)
paths to the eemocratization of knowledge
Keywords:
Open education, MOOCs, . Information and Communication Technologies, Knowledge SharingAbstract
This article aims to investigate the origin, evolution, and guiding principles of open education and the use of Massive Open Online Courses (MOOCs) to democratize access to knowledge. A narrative review was conducted, with a qualitative approach, exploratory and descriptive in nature. MOOCs promote innovative pedagogical practices and strengthen open education and knowledge sharing. However, their objectives require critical analysis of their intentions, as, while they can promote greater inclusion, they also risk reinforcing exclusionary market logics. We suggest further empirical research on open education and the use of MOOCs to democratize education in Brazilian public higher education institutions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 3.0 Brasil que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
