“Help me see”: Recognizing the importance of a core curriculum under observation in an english teacher education program for global society
Keywords:
Core Curriculum, Teacher Education, Global SocietyAbstract
Classroom observation represents itself as an important element to teachers’ education. Within diff erent contexts, observation has been used to understand and refl ect on a classroom and on the role of the teacher and it has been adopted as a partial requirement on supervised practicum, continued teachers’ education programs, selfevaluation and others. In order to contribute to the understanding of this practice and to the education of future English language teachers for the global society, this article outlines the practice of observation that has been conducted in a group of students at York University, Glendon Campus, in Toronto. This group had taken D-TEIL program which aims at teaching English in an international context and during their undergraduation, they have been through steps that they would need to develop strategies to observe classrooms teachers and even themselves as student-teachers in Cuba. As in Kumaravadivelu (2012), it has been suggested that his macro-strategies function as an initial point of reference to give a special att ention to observation, and consequently to embed curriculum elements into the English language teachers’ education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores devem aceitar as normas de publicação ao submeterem a revista, bem como, concordam com os seguintes termos:
(a) O Conselho Editorial se reserva ao direito de efetuar, nos originais, alterações da Língua portuguesa para se manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
(b) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 3.0 Brasil (CC BY-NC-SA 3.0 BR) que permite: Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato e Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material. A CC BY-NC-SA 3.0 BR considera os termos seguintes:
- Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de nenhuma maneira que sugira que o licenciante apoia você ou o seu uso.
- NãoComercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
- CompartilhaIgual — Se você remixar, transformar, ou criar a partir do material, tem de distribuir as suas contribuições sob a mesma licença que o original.
- Sem restrições adicionais — Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.