Cycle of conversations on “democracy, constitution and fundamental human rights” (SDG 16): dialogues between, extension and scientific divulgation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30612/realizacao.v9i18.16330

Keywords:

Extension project, Training of Researchers, Human rights, Event

Abstract

This report aims to narrate the experience of the Extension Project Cycle of Conversations on “Democracy, Constitution and Fundamental Human Rights” (SDG 16) promoted as an activity of the UFGD Law School and International Relations. The project was developed in 2021, in remote format, considering a concern for articulation between teaching, research and extension during a period of sanitary isolation. This narrative of the experience promoted by the project intends to demonstrate the importance of promoting different extension formats, which prepare the student for different training skills, not ignoring, including, the academic career as a life project. The conclusion reached is that the experience presented good results and that it can be reproduced in the future, as it has established bridges and inter-institutional connections that contribute to the strengthening of training and the transformation of society.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Arthur Ramos do Nascimento, Universidade Federal da Grande Dourados

Doutor em Ciência Jurídica - UENP. Mestre em Direito Agrário pela UFG, Professor efetivo na Faculdade de Direito e Relações Internacionais da UFGD. Doutorando em Ciência Jurídica na UENP.

Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/1703887235949215


Robson de Oliveira Lezainski, Universidade Federal da Grande Dourados

Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Fronteiras e Direitos Humanos pela Universidade Federal da Grande Dourados – UFGD. Bacharel em Direito pela UNIGRAN.

References

BORTOLAI, Luís Henrique. Projetos de Extensão Universitária nas Faculdades de Direito: meio de efetivação do princípio do acesso à Justiça. Direitos Fundamentais & Justiça. Ano 07, nº 25, p. 115-131, out/dez. 2013.

BRASIL. Lei n. 9.394, de 20 de dezembro de 1996. Estabelece as diretrizes e bases da educação nacional. Diário Oficial [da] República Federativa do Brasil. Brasília, DF, 23/12/1996, p.27.833. Disponível em http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/leis/l9394.htm. Acesso em 15 de ago 2022.

CASADEI, Eliza Bachega., org. A extensão universitária e as demandas por justiça: cidadania e comunicação como uma questão de endereçamento. In: A extensão universitária em comunicação para a formação da cidadania [online]. São Paulo: Cultura Acadêmica, 2016, p. 13-30. Disponível em: doi: 10.7476/9788579837463. Também disponível em ePUB em: http://books.scielo.org/id/zhy4d/epub/casadei-9788579837463.epub.

UFGD – Universidade Federal da Grande Dourados. Ações de Extensão. 18.06.2021. UFGD (PROEX). Dourados, 2021a. Disponível em: https://portal.ufgd.edu.br/secao/acoes-de-extensao-proex/index Acesso em: 23 ago 2022.

UFGD. Universidade Federal da Grande Dourados. Projeto Pedagógico do Curso de Direito, 2021. Faculdade de Direito e Relações Internacionais. Dourados, 2021b. Disponível em: https://drive.google.com/drive/folders/1q700jDseMpMQmY7vIJlbqyKkRnRRmRjV. Acesso em: 22 ago. 2022.

Published

2022-12-30

How to Cite

do Nascimento, A. R., & Lezainski, R. de O. (2022). Cycle of conversations on “democracy, constitution and fundamental human rights” (SDG 16): dialogues between, extension and scientific divulgation: . RealizAção, 9(18), 167–182. https://doi.org/10.30612/realizacao.v9i18.16330

Issue

Section

Experience Reports