Environmental Education: approach to the human-nature relationship for elementary education

Authors

  • Allan Guilherme Rodrigues de Souza Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro
  • Raquel Gomes Fernandes Universidade de Brasília
  • Rafael da Silva Vieira Universidade Federal do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.30612/re-ufgd.v5i9.8543

Keywords:

Interdisciplinarity , Natural history , Environmental management

Abstract

The relationship man-nature has been changing over the years; the objectives of each part increasingly diverge to an environmental balance. Environmental education is an instrument of formal and non-formal education that seeks to dialogue with people's perceptions of the environment in which they live and with that promote a critical environmental awareness and a preservationist logic for present and future generations. The work aims to discuss preliminarily the relevance that cultural and scientific approach to man-nature relationship can be used in environmental education in the early stages of education, in specific in elementary school.

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Author Biography

Allan Guilherme Rodrigues de Souza, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro

Allan Guilherme Rodrigues de Souza é Pós-Graduando em Meio Ambiente, Desenvolvimento e Sustentabilidade pelo Instituto ProMinas (Faculdade Única). Graduando em Administração de Empresas pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ).Graduado em Tecnologia em Gestão Ambiental pela Faculdade de Educação Tecnológica do Estado do Rio de Janeiro - FAETERJ (2017). Técnico em Administração pelo Serviço Nacional de Aprendizagem Comercial - SENAC/RJ (2013).

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Published

2018-11-08

How to Cite

Souza, A. G. R. de, Fernandes, R. G., & Vieira, R. da S. (2018). Environmental Education: approach to the human-nature relationship for elementary education. RealizAção, 5(9), 28–33. https://doi.org/10.30612/re-ufgd.v5i9.8543

Issue

Section

Articles