Educational policies for continuing training of school directors in the municipality of Regente Feijó-SP

Authors

  • Josenildo de Jesus Universidade do Oeste Paulista (Unoeste)
  • Cristiano Amaral Garboggini Di Giorgi Universidade do Oeste Paulista (Unoeste)
  • Marcos Vinicius Francisco Universidade Estadual de Maringá (UEM) e Universidade do Oeste Paulista (Unoeste) http://orcid.org/0000-0002-5410-2374

DOI:

https://doi.org/10.30612/hre.v9i16.12973

Keywords:

School management. Continuing education. Educational policy.

Abstract

This research was developed in the Regente Feijó-SP city, having as object of study the Educational Policies for the continuous formation of school principals. The objective was to analyze the extent to which the continuing education activities, offered to city managers, corresponded to their training needs. In this study, with a qualitative descriptive-explanatory approach, semi-structured interviews were conducted with seven directors (they remained in the function longer, from 2009 to 2018). The transcriptions were problematized through dialogue with literatures that have an interface or take historical-dialectical materialism as a basis. The study showed that the municipality of Regente Feijó carried out training policies for the directors, but that a fragmented character of actions and the almost inexistence of consultation with managers about their training needs prevailed. Even so, they valued training, in a constant struggle to improve working conditions.

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Author Biographies

Josenildo de Jesus, Universidade do Oeste Paulista (Unoeste)

Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Oeste Paulista (Unoeste). Atualmente, é professor de educação básica do município de Cristalina-GO.

Cristiano Amaral Garboggini Di Giorgi, Universidade do Oeste Paulista (Unoeste)

Professor Titular pela Universidade Estadual Paulista (UNESP), campus de Presidente Prudente. Atualmente é docente do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Oeste Paulista (Unoeste).

Marcos Vinicius Francisco, Universidade Estadual de Maringá (UEM) e Universidade do Oeste Paulista (Unoeste)

Doutor em Educação pela Universidade Estadual Paulista (UNESP), campus de Presidente Prudente-SP. Atualmente é professor adjunto da Universidade Estadual de Maringá (UEM)/Departamento de Ciências do Movimento Humano e Programa de Pós-Graduação em Educação; Universidade do Oeste Paulista (Unoeste)/Programa de Pós-Graduação em Educação.

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Published

2020-12-18

How to Cite

Jesus, J. de, Di Giorgi, C. A. G., & Francisco, M. V. (2020). Educational policies for continuing training of school directors in the municipality of Regente Feijó-SP. Horizontes - Revista De Educação ISSN 2318-1540, 9(16), 1–17. https://doi.org/10.30612/hre.v9i16.12973

Issue

Section

Artigos Fluxo Contínuo