Prepare, it’s time to be teacher!
DOI:
https://doi.org/10.30612/hre.v5i9.7501Keywords:
Formation. Experience. Constitution.Abstract
It is presented in this text an account of life that became teacher experiences, made possible by the activities carried out during the supervised curricular internship of a Licentiate degree course at a public university. It stands out a didactic sequence directed to the study of chemical bonds and the process of teacher constitution. The look at the formative process is analyzed through the reflective writings carried out in logbook, in which the moments / categories of investigation were identified: preparation, observation, reconstruction and constitution. The moments of formation allow us to point out the life situations that become significant experiences in the process of teacher training.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 3.0 Brasil que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).