Schools and Isolated primary education in the year of 1920 Mato Grosso

Authors

  • Marineide de Oliveira da Silva Universidade Federal de Mato Grosso

Keywords:

History of Education. Isolated school. Primary education.

Abstract

In the 1920s, predominated in Mato Grosso a model primary school institution bringing together in a single classroom, students of different levels of knowledge, Isolated Schools. Located in small townships, districts, towns and rural areas, were present in all the cities of the state and oportunizavam primary access to the different demands of Mato Grosso society education. To contribute to studies on educational institutions, this article seeks from analyzes of documentary, available sources in the Public Archives of Mato Grosso (APMT), the Center for Historical Documentation and Regional Information (NDHIR) and the House of Baron Melgaço acquis (ACBM), analyze the creation of Isolated School in Mato Grosso, and highlight their specific educational scenario in that state in the 1920s. sources indicate that the isolated school, even being prevalent in Mato Grosso, received no "attention" of the government functioned in inappropriate places without physical and pedagogical frameworks for educational act.

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Author Biography

Marineide de Oliveira da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso

Pedagoga pela Universidade Federal de Mato Grosso (2007). Especialista em Educação Infantil pela mesma instituição de ensino (2009). Mestre em Educação na Área de Educação, Cultura e Sociedade, Linha de Pesquisa História da Educação e integrante do Grupo de Pesquisa História da Educação e Memória/GEM/UFMT. Atualmente Professora pesquisadora I do Curso de Lato Sensu Pós-graduação em Coordenação Pedagógica da Universidade Federal de Mato Grosso UFMT.

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Published

2014-09-15

How to Cite

DA SILVA, Marineide de Oliveira. Schools and Isolated primary education in the year of 1920 Mato Grosso. Educação e Fronteiras, Dourados, v. 3, n. 9, p. 22–39, 2014. Disponível em: https://ojs.ufgd.edu.br/educacao/article/view/2812. Acesso em: 24 aug. 2024.

Issue

Section

DOSSIÊ EDUCAÇÃO E HISTÓRIA DAS INSTITUIÇÕES