Presentation
DOI:
https://doi.org/10.30612/raido.v18i46.19659Keywords:
DIALE, Pesquisas interventivas, Linguística AplicadaAbstract
Presentation of the Dossier INTERVENTIVE RESEARCH WITH A FOCUS ON LANGUAGE TEACHING, created by researchers from the research group Linguistic Dialogues and Teaching: knowledge and practices – DIALE (Universidade Estadual do Norte do Paraná – UENP, CNPq)1, led by professors Eliana Merlin Deganutti de Barros and Letícia Jovelina Storto. The group, created in 2015, carries out research in two major areas, one dedicated to analytical studies of text and discourse, the other focusing on both the teaching and learning of the Portuguese language, as a first language, and teacher training. Both areas have as their scope an enunciative view of language and a socio-interactional view of the teaching and learning process. This thematic dossier brings together studies that explore interventional approaches in teaching the Portuguese language, focusing on varied learning and teaching contexts. The intention is to bring a diversity of didactic and theoretical perspectives that can help to better understand the language teaching process, especially the Portuguese language, whether as a first language or as a heritage language, as is the case in the chapter written by Luciana Graça. The dossier addresses different teaching methodologies, under different theoretical lenses, which seek not only to improve teaching, but also to promote a broader reflection on the role of language in citizenship formation and the construction of knowledge.Downloads
References
Texto sem citações bibliográficas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores devem aceitar as normas de publicação ao submeterem a revista, bem como, concordam com os seguintes termos:
(a) O Conselho Editorial se reserva ao direito de efetuar, nos originais, alterações da Língua portuguesa para se manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
(b) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 3.0 Brasil (CC BY-NC-SA 3.0 BR) que permite: Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato e Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material. A CC BY-NC-SA 3.0 BR considera os termos seguintes:
- Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de nenhuma maneira que sugira que o licenciante apoia você ou o seu uso.
- NãoComercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
- CompartilhaIgual — Se você remixar, transformar, ou criar a partir do material, tem de distribuir as suas contribuições sob a mesma licença que o original.
- Sem restrições adicionais — Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.
