Experience of tutoring in the teaching of learning psychology
DOI:
https://doi.org/10.30612/realizacao.v1i1.2184Keywords:
Academic monitoring , Behavioral analysis , Learning , TeachingAbstract
Academic tutoring is an activity that introduces university students to teaching practices during their undergraduate studies. The University focuses on teaching, research, and extension, emphasizing that future professionals who are being prepared for the job market also have teaching experience as a career option. The objective of this study was to report tutoring experiences in the discipline Learning Psychology, offered as a mandatory discipline in an undergraduate Psychology course in the interior of the state of Mato Grosso do Sul, Brazil. The methodological resource used to prepare this work was a non-systematized bibliographic review on the following themes: the importance of tutoring in academic training, the proposal of the discipline Learning Psychology, emphasizing its contribution to professional and academic training, and the tutor's experience. It is observed that monitoring is an opportunity for undergraduates to experience academic activities from another perspective, which goes beyond the condition of a student and can also serve as an additional mediating process between the student body and the teaching staff, especially in practical activities, in order to facilitate learning in the discipline.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Felipe Maciel dos Santos Souza, Lucas Bilche Gomide
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista aceitam as normas de publicação, bem como, concordam com os seguintes termos:
(a) O Conselho Editorial se reserva ao direito de efetuar, nos originais, alterações da Língua portuguesa para se manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
(b) Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional que permite: Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato e Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material. A Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional considera os termos seguintes:
- Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de nenhuma maneira que sugira que o licenciante apoia você ou o seu uso.
- NãoComercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
- CompartilhaIgual — Se você remixar, transformar, ou criar a partir do material, tem de distribuir as suas contribuições sob a mesma licença que o original.
- Sem restrições adicionais — Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.