Perception of PIBID supervisors about the contribuitions and challenges of the program
DOI:
https://doi.org/10.30612/hre.v5i9.6099Keywords:
Teaching. PIBID. Teachers.Abstract
The preparation of teachers in Brazil is a challenge for educational policies. To anticipate the teacher's bond with the profession PIBID was created, a scholarship program aiming at promoting the insertion of undergraduation students in the school environment, allowing articulation between higher education and public basic education. The aim of this study was to identify the perception of PIBID supervisors about the contributions and challenges of the program. An open questionnaire was applied and data were analyzed qualitatively. Among the contributions, the personal and professional growth of scholarship recipients were highlighted, as they experience the reality of the classroom, affirming their professional choice and preparing them for teaching. Among the challenges, the development of strategies and methods for conducting the classroom was cited. In conclusion, PIBID approaches the university and the public schools in the search of problems solution development of projects.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 3.0 Brasil que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).