Experience report during supervised observation internship in elementary and high school
DOI:
https://doi.org/10.30612/hre.v9i16.10854Keywords:
Supervised internship. Teacher training. Degree in biology.Abstract
The report presented mentions the author-trainee activities in the supervised internship discipline II in Biological Sciences Degree of the Federal University of Piauí (UFPI), considering the field observations made in both elementary and high school. Through this work expanded the academic learning that we acquired throughout the course. The internship provides various types of practical knowledge, and outside the university the undergraduate student sees himself in the need to apply all his theoretical knowledge and that this knowledge helps him in his future pedagogical practices, because without this moment of field observation we could not have this type of experiencing real moments of our future field.Downloads
References
LOPES, Celi Espasandin; TRALDI, Armando; FERREIRA Ana Cristina (Org.). O estágio na formação inicial do professor que ensina matemática. Campinas, SP: Mercado deLetras, 2015.
PEREIRA, Helenadja Mota Rios; BAPTISTA, Geilsa Costa Santos. Uma reflexão acerca do estágio supervisionado na formação dos professores de ciências biológicas, In: VII ENPEC, 2009, Florianópolis. Não paginado.
PIMENTA, Selma Garrido (Org.). Saberes pedagógicos e atividade docente. São Paulo: Cortez, 1999. Não paginado.
PIMENTA, S.G.; LIMA, M.S.L. Estágio e docência. São Paulo: Cortez, 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 3.0 Brasil que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).