Dramatic games and the promotion of ethnic equality
Keywords:
Respect for ethnic diversity , Playful games , Personal awarenessAbstract
In Brazil, schools at both levels of education have difficulty working in the classroom with the theme of respect for ethnic diversity, due to the lack of teaching resources available to teachers and methodologies that are attractive to students. Addressing this issue is currently necessary due to the great repercussion of cases of bullying related to ethnicity, involving students from public and private schools. Considering these issues, we propose in this project to work with dramatic games involving discussions about ethnic diversity, in order to produce reflections in the adolescents involved about their daily actions in relation to this issue, since dramatic games address themes in a playful way, provide insights to the players, developing in them an awareness about respect for ethnic diversity.
Downloads
References
JAPIASSU, R.O.V. Jogos teatrais na escola pública.Revista da Faculdade de Educação. v.24, n.2, p.81-97,1998.
REIS, M. da G. M. O texto teatral e o jogo dramático no ensino de Francês Língua Estrangeira. Dissertação de Mestrado. Universidade de São Paulo, São Paulo, 2008.
SPOLIN, V. Improvisação para o teatro. SãoPaulo: Perspectiva, 1992.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 João Evaldo Ghizoni Dieterich, Sandra Cristina Souza

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista aceitam as normas de publicação, bem como, concordam com os seguintes termos:
(a) O Conselho Editorial se reserva ao direito de efetuar, nos originais, alterações da Língua portuguesa para se manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
(b) Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional que permite: Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato e Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material. A Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional considera os termos seguintes:
- Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de nenhuma maneira que sugira que o licenciante apoia você ou o seu uso.
- NãoComercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
- CompartilhaIgual — Se você remixar, transformar, ou criar a partir do material, tem de distribuir as suas contribuições sob a mesma licença que o original.
- Sem restrições adicionais — Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.
