Learning and teaching the practice of rural extension in the Vila Rural II settlement in Alta Floresta - MT
Keywords:
University extension , Intervention , Agronomy , AcademicsAbstract
There is a clear mismatch between the training of professionals in agricultural sciences and the reality of rural areas, where settlements are complex family farming production units that require attention in several dimensions, in addition to production. The methodology of this work was based on progressive liberating pedagogy, which aims to lead educators and students to reach a level of awareness of the reality in which they live in the search for transformation. Local knowledge about production, bottlenecks that affect production and intervention methods for improving empirical knowledge for the preparation of workshops, practical activities and support material by academics were surveyed. Despite the differences in the results obtained, the settlement is no different from the reality of settlements located throughout Brazil. Agrarian reform should be considered a victory for settled families that, in addition to the fight for land, should provide an improvement in the integral development of families, taking into account all spheres of life.
Downloads
References
DIAS, M. M. Políticas públicas de extensão rural e inovações conceituais: limites e potencialidades. Revista Perspectivas em Políticas Públicas, Belo Horizonte, v.1, n.1, 2008.
FREIRE, P. Extensão ou comunicação. São Paulo: Paz e Terra, 2002.
FREIRE, P. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. Ed. Paz e Terra, São Paulo, 1998.
PEIXOTO, M. Extensão rural no Brasil: uma abordagem histórica da legislação. Brasília: Lília Alcântara, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Luiz Fernando Caldeira Ribeiro, Jôcelli Nattane Rosalino, Maurício Arruda, Duilhio da Silva Loures, João Paulo da Silva, Pedro Julio Pelegrini, Eduardo Teixeira Maia, Soraia Olivastro Teixeira, Vanessa Bezerra dos Santos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista aceitam as normas de publicação, bem como, concordam com os seguintes termos:
(a) O Conselho Editorial se reserva ao direito de efetuar, nos originais, alterações da Língua portuguesa para se manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
(b) Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional que permite: Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato e Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material. A Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional considera os termos seguintes:
- Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de nenhuma maneira que sugira que o licenciante apoia você ou o seu uso.
- NãoComercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
- CompartilhaIgual — Se você remixar, transformar, ou criar a partir do material, tem de distribuir as suas contribuições sob a mesma licença que o original.
- Sem restrições adicionais — Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.
