Conceptions of integral education: the More Education Program – 2015 in focus
DOI:
https://doi.org/10.30612/hre.v5i9.5097Keywords:
Integral education. More education program. Afterschool.Abstract
The comprehensive education proposals are not new in Brazilian educational discussion, but with the approval of the National and Education Plan (PNE) 2014-2024, set up new perspectives for public policies in this area, since it set the goal of achieving minimum of 50% of schools working full time. Faced with the challenge posed by this goal this research focuses on the program "More Education" implemented in the municipality of Dourados induction under the federal government. To achieve this goal initially conducted literature and documentary seeking to understand the foundations that support the program and the concept of integral education that underlies in the sequence we developed the second phase of the research consisted of questionnaires given to professionals from three schools aiming to capture the views that support the experience in analysis. After analyzing the data collected we observe that the program has a limited conception of integral education, which is based on the expansion of the journey, to offer activities for a portion of students chosen by social vulnerability criteria, or poor school performance, getting away from the idea education for an integral formation with quality for all.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 3.0 Brasil que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).