APOMS’s website development, online agro economic and/or organic products store
DOI:
https://doi.org/10.30612/re-ufgd.v6i11.8862Palabras clave:
User Experience. Familiar agriculture. Design.Resumen
On the current economic situation, an institution that seeks growth will, at a certain point of its development, have to be accessible on the internet to spread its beliefs and/or products to possible consumers through geographically long distances, that wouldn’t be possible in the past as fast as it is now, for this reason APOMS - ’Associação de Produtores Orgânicos de Mato Grosso do Sul’ was looking for a website, which, now, is being provided by UFGD - ’Universidade Federal da Grande Dourados’ through a academic project that aims the learning of students and other people from different university courses. The site acts as a platform for selling organic and/or agro economic products of high quality from its production till the consumer’s home, besides being a way of giving a proper destination to products grown by small scale family farmers together with people involved to academic projects from UFGD, some of those provided by PROEXT, PROEX and CNPq. This activity is going to bring product directly to consumers, instead of passing by marketing intermediaries, making the commercial process faster and increase the accessibility to those organic and/or agro economic products. This paper describes the approaches done till this moment on the website.Descargas
Citas
PUBLISHING your website, MDN web docs, Last update: 2018 June, link:
<https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Learn/Getting_started_with_the_web/Publishing_your_website>, accessed: 2018 may. Citado na página 3.
Joe Natoli, [curso] User Experience Design Fundamentals,Udemy platform, 2015, link: <https://www.udemy.com/user-experience-design-fundamentals/>, accessed: 2018 August, 21. Citado na página 3.
Manuel Castells, The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business, and Society, Oxford University Press,Oxford NY, 2001. Citado na página 2.
Roger S. Pressman, Engenharia de Software McGraw-Hill, Rio de Janeiro RJ , 2002. Citado na página 3.
Kendra Cherry, Gestalt Laws of Perceptual Organization, link:
//www.verywellmind.com/gestalt-laws-of-perceptual-organization-2795835>, accessed: 2018 August, 27. Citado na página 4.
ShadiAbouZahra,Accessibility Principles,websiteW3C-WorldWideWebConsortium, link: <https://www.w3.org/WAI/fundamentals/accessibility-principles/#standards> ,accessed: 2018 August, 25. Citado na página 4.
UX - A experiência do usuário, thinkwithGoogle platform, 2017, link: <https://www.thinkwithgoogle.com/intl/pt-br/marketing-resources/ux-e-design/ux-user-experience/>, accessed: 2018 August, 24. Citado na página 3.
William Lidwell, Kritina Holden, Jill Butler, Universal Principles of Design, Revised and Updated: 125 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decision, Rockport Publishers, 2010. Citado na página 4.
Yuval Noval Harari, [palestra] What explains the rise of humans?, TEDGlobalLondon Conference, London , 2015, link: <https://www.ted.com/talks/yuval_noah_harari_what_explains_the_rise_of_humans?nolanguage=pt-br>,accessed: 2017 July. Citado na página 2.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Autores que publicam nesta revista aceitam as normas de publicação, bem como, concordam com os seguintes termos:
(a) O Conselho Editorial se reserva ao direito de efetuar, nos originais, alterações da Língua portuguesa para se manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
(b) Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional que permite: Compartilhar — copiar e redistribuir o material em qualquer suporte ou formato e Adaptar — remixar, transformar, e criar a partir do material. A Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional considera os termos seguintes:
- Atribuição — Você deve dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram feitas. Você deve fazê-lo em qualquer circunstância razoável, mas de nenhuma maneira que sugira que o licenciante apoia você ou o seu uso.
- NãoComercial — Você não pode usar o material para fins comerciais.
- CompartilhaIgual — Se você remixar, transformar, ou criar a partir do material, tem de distribuir as suas contribuições sob a mesma licença que o original.
- Sem restrições adicionais — Você não pode aplicar termos jurídicos ou medidas de caráter tecnológico que restrinjam legalmente outros de fazerem algo que a licença permita.