Thinking about a feminist Pedagogy: possibilities for producing digital sources for Teaching Women’s History

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30612/rehr.v14i27.12360

Keywords:

Women’s History, feminist pedagogy, digital sources.

Abstract

This paper proposes a reflection, through a Women’s History perspective, upon the potentiality  of  producing  feminist  sources,  especially  digital,  for  teaching  and  researching History. From the analysis of the trajectory and the production carried out by the Gender and History Studies Laboratory of the Federal University of Santa Catarina (LEGH / UFSC), we aim to  articulate  strategies  for  the  construction  of  a  History  education  capable  of  validating  the History of Women and fighting historical silences. Along these discussions, we tensionate how to  perceive  the  importance  of  insisting  on  a  feminist  pedagogy  to  fight  and  address  the continuous silences, highlighting their historicity.

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Author Biographies

Alina dos Santos Nunes, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)

Mestranda em História pelo Programa de Pós Graduação em História da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), bolsista FAPESC/CAPES. Graduada do curso de Bacharelado e Licenciatura em História também pela UFSC. É vinculada ao Laboratório de Estudos de Gênero e História (LEGH/UFSC) e integra o projeto Políticas da Emoção e do Gênero nas resistências às ditaduras no Cone Sul (CNPq) coordenado pela Profª Drª Cristina Scheibe Wolff. E-mail: alinanunes2@gmail.com

Lara Lucena Zacchi, Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)

Mestranda pelo Programa de Pós-Graduação em História pela Universidade do Estado de Santa Catarina e graduada do curso de Bacharelado e Licenciatura em História pela Universidade Federal de Santa Catarina. É vinculada ao Laboratório de Estudos de Gênero e História (LEGH/UFSC). Dedica-se à área dos estudos de gênero, história das mulheres e os estudos acerca da memória nos contextos das ditaduras militares do Cone Sul. E-mail: laralucenaz1@gmail.com

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Published

01/06/2020

How to Cite

Nunes, A. dos S., & Zacchi, L. L. (2020). Thinking about a feminist Pedagogy: possibilities for producing digital sources for Teaching Women’s History. Revista Eletrônica História Em Reflexão, 14(27), 231–250. https://doi.org/10.30612/rehr.v14i27.12360