The epistemology of knowledge: reporting experience in the master of accounting

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30612/hre.v9i16.10922

Keywords:

Short Paper. Epistemology. Education.

Abstract

This study aims to report the participation of a master's student in accounting in the discipline epistemology of knowledge through shorts papers. This research was developed seeking the qualitative understanding, and later covered the modalities of descriptive and analytical research. The study approach was through qualitative research that seeks to understand and classify dynamic processes experienced by social groups. In this sense, the realization of shorts papers made it possible to meet some thinkers from various times who contributed to the formation of knowledge and their works helped in the development of science. In addition, these papers generated subsidies for me to use in my dissertation and in the elaboration of scientific research. Given what has been argued, shorts papers have had a relevant role in understanding epistemology, and their role in the development of knowledge throughout history.

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Author Biographies

Alex Sandro Rodrigues Martins, Universidade Federal do Rio Grande (FURG)

Mestre em Ciências Contábeis pela Universidade Federal do Rio Grande - FURG. Especialista em Ciências Contábeis pela Universidade Federal do Rio Grande - FURG. Atualmente Coordenador de Contabilidade da Universidade Federal do Rio Grande - FURG. Tutor a Distância do Curso de Administração UAB/FURG e do Curso de Pós-Graduação em Gestão Pública Municipal UAB/FURG. Trabalha com pesquisas voltadas para os temas : Tecnologia na Educação do Ensino Superior, Balanço Social, Demonstração do Valor Adicionado, Contabilidade Ambiental e Normas Brasileiras de Contabilidade Aplicadas ao Setor Público (NBCASP).

Alexandre Costa Quintana, Universidade Federal do Rio Grande (FURG)

Doutor em Controladoria e Contabilidade pela Universidade de São Paulo (USP), Mestre em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) e Graduado em Ciências Contábeis pela Universidade Federal do Rio Grande (FURG). Atualmente professor da Universidade Federal do Rio Grande(FURG). Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Contabilidade - Mestrado Acadêmico da Universidade Federal do Rio Grande (FURG). Autor dos Livros: Fluxo de Caixa: Demonstrações Contábeis; Contabilidade Pública; Exame de Suficiência do CFC Comentado; Transparência: instrumento para governança pública no Brasil; NBCASP - Normas de Contabilidade Aplicadas ao Setor Público sob a ótica das IPSAS: um estudo comparativo; e Contabilidade Básica. Tem experiência na área de Contabilidade, com ênfase em Contabilidade Pública e Educação em Contabilidade, atuando principalmente nos seguintes temas: contabilidade aplicada ao setor público, transparência, tecnologias educacionais, pesquisa em contabilidade, organizações do terceiro setor e demonstração dos fluxos de caixa.

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Published

2020-12-18

How to Cite

Martins, A. S. R., & Quintana, A. C. (2020). The epistemology of knowledge: reporting experience in the master of accounting. Horizontes - Revista De Educação ISSN 2318-1540, 9(16), 1–18. https://doi.org/10.30612/hre.v9i16.10922

Issue

Section

Relatos de Experiência