Presentation - Dossier Teaching History, Women's History and Social Inequalities in Brazil

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30612/rehr.v14i27.12710

Abstract

The dossier Teaching history, women's history and social inequalities in Brazil is an invitation to a feminist present and future. The work has a set of concrete, purposeful and immediate actions of history teaching within the field of women's history and gender studies. From north to south, from west to east of Brazil, the dossier on screen received articles that are crossed by discussions about the social markers of gender, class and race.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Kênia Érica Gusmão Medeiros, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás (IFG)

Doutora em História pela Universidade Federal de Goiás - UFG (2019). Mestre em História pela Universidade de Brasília - UnB - (2011). Graduada em História pela Universidade Estadual de Goiás - UEG- (2008.Atualmente docente do quadro do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás (IFG).

Gilmária Salviano Ramos, Universidade Federal de Viçosa (UFV)

Professora Visitante do Departamento de História da Universidade Federal de Viçosa/MG. Doutorado em História Cultural pela Universidade Federal de Santa Catarina (2015), com período sanduíche na École des Hautes Études en Sciences Sociales em Paris (2013), sob o patrocínio do Programa de Doutorado-sanduíche no Exterior (PDSE/CAPES), processo BEX 18806120. Mestrado em História pela Universidade Federal de Pernambuco (2009). Graduação em História pela Universidade Federal de Campina Grande (2006). Membro do Laboratório de Estudos de Gênero e História da UFSC.

Paula Faustino Sampaio, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)

Graduada em Licenciatura em Historia pela Universidade Federal de Campina Grande (2006) e mestre em História pela Universidade Federal de Pernambuco (2009). Atualmente, é Professora Assistente II da Universidade Federal de Mato Grosso, Campus Rondonópolis e cursa doutorado em História pelo PPGH/Universidade Federal da Grande Dourados

Published

01/06/2020

How to Cite

Medeiros, K. Érica G., Ramos, G. S., & Sampaio, P. F. (2020). Presentation - Dossier Teaching History, Women’s History and Social Inequalities in Brazil. Revista Eletrônica História Em Reflexão, 14(27), 4–6. https://doi.org/10.30612/rehr.v14i27.12710