Tourist images from Fortaleza / CE: instagra’s study about hotels located in “beira mar" avenue

Authors

  • Aldira Raquel Paula Maia UECE
  • Marília Frota Ribeiro UECE
  • Natália Lopes Pinheiro UECE
  • Odaléia Telles Marcondes Machado Queiroz USP-ESALQ
  • André Riani Costa Perinotto Universidade Federal do Piauí _ Federal University of Piauí - UFPI, campus Ministro Reis Veloso (Parnaíba, PI). Universidade Estadual do Ceará - UECE - Mestrado em Gestão de Negócios Turísticos

DOI:

https://doi.org/10.30612/el.v9i18.8920

Keywords:

Tourism. Technology. Social Media. Hotels.

Abstract

This article aims to analyze how technology and social media, more precisely the Instagram, contribute to the development of tourism sector and services and how some hotels on the edge of the city of Fortaleza (located in the State of Ceará) use them for the sake of growth. Through the content analysis method, 11 hotels were investigated along the border of Beira Mar, the most important tourist destination in Fortaleza.The questionnaire addresses issues in order to understand not only the presence of the tool, but, mainly, the use and objective of it within a communication planning. As a main result, it is noticed that, where there is the use of the tool, the reality is of little interaction with the consumers, besides opportunities of integration with other social media and websites.

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Author Biographies

Aldira Raquel Paula Maia, UECE

Mestranda em Gestão de Negócios Turísticos - UECE

Marília Frota Ribeiro, UECE

Mestranda em Gestão de Negócios Turísticos - UECE

Natália Lopes Pinheiro, UECE

Mestranda em Gestão de Negócios Turísticos - UECE

Odaléia Telles Marcondes Machado Queiroz, USP-ESALQ

Doutora em Ciências da Engenharia Ambiental – USP

Professora da Escola Superior Agricultura Luiz de Queiroz – USP

Docente/pesquisadora PPGI Ecologia Aplicada CENA/ESALQ/USP

André Riani Costa Perinotto, Universidade Federal do Piauí _ Federal University of Piauí - UFPI, campus Ministro Reis Veloso (Parnaíba, PI). Universidade Estadual do Ceará - UECE - Mestrado em Gestão de Negócios Turísticos

Doutor em Ciências da Comunicação (UNISINOS); Mestre em Geografia (UNESP-Rio Claro); Especialista em Docência para Ensino Superior em Turismo e Hotelaria (SENAC-São Paulo); Bacharel em Turismo (UNIMEP). Professor D.E. na Universidade Federal do Piauí, Campus Ministro Reis Veloso no curso de Bacharelado em Turismo. Coordenador do Núcleo de Estudos e Pesquisas Interdisciplinares em Turismo da UFPI. Professor Permanente do Mestrado em Gestão de Negócios Turísticos da UECE.

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Published

2018-12-14

How to Cite

Maia, A. R. P., Ribeiro, M. F., Pinheiro, N. L., Queiroz, O. T. M. M., & Perinotto, A. R. C. (2018). Tourist images from Fortaleza / CE: instagra’s study about hotels located in “beira mar" avenue. ENTRE-LUGAR, 9(18), 297–315. https://doi.org/10.30612/el.v9i18.8920

Issue

Section

Articles