Politics and development: a view from young university students of Unespar, Brazil
DOI:
https://doi.org/10.30612/frh.v19i33.6774Keywords:
Estudiantes universitarios. Política. Desarrollo.Abstract
Young people studying at universities are important social actors, whose participation is crucial to the development. This research aims to discuss the role of youth students at Unespar as agents of development, in order to understand their comprehensions about politics and development, valuing these subjects from the diversity of their views and verifing the influence of context on their ideas. Qualitative and quantitative approaches were used, from the Appreciative Inquiry methodology. The results show that the political participation of students mainly occurs by unconventional forms, and that they have a broad comprehension of development, recognizing the interrelationship among the economic, political, social and environmental dimensions, but highlighting importance to economic resources, seen them as a support to achieve social guarantees.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-08-21
How to Cite
Milanés, O. A. G., Pátaro, C. S. de O., & Mezzomo, F. A. (2017). Politics and development: a view from young university students of Unespar, Brazil. Fronteiras, 19(33), 170–191. https://doi.org/10.30612/frh.v19i33.6774
Issue
Section
FREE ARTICLES
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autoras e autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 3.0 Brasil, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autoras e autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autoras e autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online, como em repositórios institucionais ou em páginas pessoais, a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).